شهرکرد- ایرنا- رییس خانه صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ها و سیاست‌های قابل قبولی در حوزه کارآفرینی دارد و امید می‌رود با هماهنگی بیشتر بانک‌ها در اعطای تسهیلات، گام‌های بزرگتری نیز برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام زارع روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران این استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی و کارآفرینی افزود: دولت سیزدهم در چینش وزیران اقتصادی و مدیران زیرمجموعه در استان‌ها عملکرد خوبی دارد و همین موضوع در پیشبرد بهتر برنامه‌ها موثر است.

وی ادامه داد: هرچند کاستی‌هایی نیز در این میان وجود دارد که ناهماهنگی ارگان‌های زیرمجموعه وزارتخانه نمونه‌ای از این کاستی‌هاست که می‌طلبد دولت مردمی و جهادی سیزدهم نیز در رفع این نواقص همت کند تا شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

این فعال بخش خصوصی با انتقاد از عملکرد شورای هماهنگی بانک‌های این استان طی سال های گذشته، تصریح کرد: این شورا هفت سال است که عملکرد ضعیفی دارد و هرچه تلاش کردیم تا یک نماینده از بخش خصوصی وارد این شورا شود موفق نشدیم اما در دولت سیزدهم، استاندار به طور جدی پیگیر برگزاری جلسات این شورا است و ارتباط خوبی برقرار شده است و امید می‌رود این مدیریت جهادی تحولات خوبی را در این بخش رقم بزند.

زارع همچنین عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را در حوزه کارآفرینی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت نه تنها تسهیلات قابل توجهی به متقاضیان پرداخت شده بلکه حتی یک شکایت هم از این اداره‌کل ثبت نشده است.

وی، تقویت همراهی و همدلی بین ارگان‌های مختلف و بخش خصوصی را عامل مهمی در اجرای برنامه‌ها دانست و گفت: امید می‌رود در سایه این همدلی و همراهی از نخبگان و سرمایه‌گذاران حمایت بیشتری شود و زمینه رشد و توسعه استان فراهم شود.