همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک ۴۰ پایگاه امداد جاده ای در این استان فعال هستند با این وجود نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس جاده ای هستیم.

«محمدرضا شکوهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۶ پایگاه اورژانس در همدان تاکنون ایجاد شده است که ۴۰ مورد از آنها پایگاه امداد جاده ای و مابقی پایگاه شهری هستند.

وی اضافه کرد: به تازگی یک پایگاه جدید در محور نهاوند - فیروزان و در منطقه طائمه راه اندازی شد در حالیکه پیشتر هیچ پایگاهی حتی استیجاری در این محل وجود نداشت.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: طبق استانداردها باید به ازای هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس در جاده ها و به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه در مناطق شهری دایر شود.

شکوهی ادامه داد: با توجه به استانداردهای تعریف شده هم اینک نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه امداد جاده ای به ویژه در شهرستان های همدان، بهار و ملایر هستیم که پیگیری های لازم برای راه اندازی این پایگاه ها در دستور کار است.

وی از بروز حادثه برای کارکنان اورژانس رزن خبر داد و گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر بروز حادثه برای موتورسوار و ترک نشین تیمی از اورژانس جاده ای دمق به محل عزیمت کرد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: تکنسین های فوریت های پزشکی در حال امداد رسانی و انتقال مصدومان به داخل آمبولانس بودند که در این هنگام یک دستگاه خودروی سواری از مسیر اصلی منحرف و با کارکنان اورژانس برخورد کرد.

شکوهی اضافه کرد: ۲ تن از کارکنان فوریت‌های پزشکی شهرستان رزن در صحنه تصادف دچار حادثه رانندگی شدند و خودروی اورژانس نیز خسارت دید در این حین گزارش این تصادف به دیگر پایگاه اورژانس گزارش شده و ۲ خودرو برای انتقال مصدومان به محل عزیمت کردند.

وی اظهار داشت: با وجود بروز شکستگی اما وضع جسمی کارکنان اورژانس رو به بهبود است همچنین میزان خسارت وارده به خودروی اورژانس جزئی است.