همدان نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس جاده ای است

همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک ۴۰ پایگاه امداد جاده ای در این استان فعال هستند با این وجود نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس جاده ای هستیم.

«محمدرضا شکوهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۶ پایگاه اورژانس در همدان تاکنون ایجاد شده است که ۴۰ مورد از آنها پایگاه امداد جاده ای و مابقی پایگاه شهری هستند.

وی اضافه کرد: به تازگی یک پایگاه جدید در محور نهاوند - فیروزان و در منطقه طائمه راه اندازی شد در حالیکه پیشتر هیچ پایگاهی حتی استیجاری در این محل وجود نداشت.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: طبق استانداردها باید به ازای هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس در جاده ها و به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه در مناطق شهری دایر شود.

شکوهی ادامه داد: با توجه به استانداردهای تعریف شده هم اینک نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه امداد جاده ای به ویژه در شهرستان های همدان، بهار و ملایر هستیم که پیگیری های لازم برای راه اندازی این پایگاه ها در دستور کار است.

وی از بروز حادثه برای کارکنان اورژانس رزن خبر داد و گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر بروز حادثه برای موتورسوار و ترک نشین تیمی از اورژانس جاده ای دمق به محل عزیمت کرد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: تکنسین های فوریت های پزشکی در حال امداد رسانی و انتقال مصدومان به داخل آمبولانس بودند که در این هنگام یک دستگاه خودروی سواری از مسیر اصلی منحرف و با کارکنان اورژانس برخورد کرد.

شکوهی اضافه کرد: ۲ تن از کارکنان فوریت‌های پزشکی شهرستان رزن در صحنه تصادف دچار حادثه رانندگی شدند و خودروی اورژانس نیز خسارت دید در این حین گزارش این تصادف به دیگر پایگاه اورژانس گزارش شده و ۲ خودرو برای انتقال مصدومان به محل عزیمت کردند.

وی اظهار داشت: با وجود بروز شکستگی اما وضع جسمی کارکنان اورژانس رو به بهبود است همچنین میزان خسارت وارده به خودروی اورژانس جزئی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha