کرمانشاه - ایرنا - فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به حضور آگاهانه، اعتقادی و با انگیزه ملت ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب، رمز پیروزی مردم ایران و انقلاب اسلامی را داشتن تفکر و فرهنگ بسیجی دانست و گفت: دشمنان به دنبال گرفتن این فرهنگ ریشه‌دار از مردم ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «بهمن ریحانی» روز پنجشنبه در دیدار بسیجیان و فرماندهان استان با آیت الله « مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ بسیج را یادگار حضرت امام خمینی (ره) دانست که مقام معظم رهبری به آن پر و بال داد و امروز ثمرات و برگ و شاخ آن به همه جا کشیده شده است.

وی افزود: در دنیا هیچ نهاد و سازمان و حرکتی اجتماعی و مردمی چه به لحاظ انگیزه و چه به لحاظ شکل و شاکله و حرکتی مانند بسیج سراغ نداریم و بی شک بسیج به عنوان یک حرکت بی نظیر مردمی در کل جهان مطرح است.

سردار ریحانی با بیان اینکه بسیج یعنی حضور آگاهانه و باانگیزه مردمی در هر میدانی که کشور به آن نیاز داشته باشد، گفت: امروز در همه جنبش ها و حرکت های مردمی بسیج به عنوان یک مدل و الگو در تاریخ جهان ثبت شده و در کشورهای منطقه مانند عراق، یمن، فلسطین و سوریه می بینیم این فرهنگ بسیجی شکل گرفته که اصلا برای دشمنان قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: لذا دشمنان دنبال این هستند این فرهنگ و الگو را با ترور فیزیکی ( به شهادت رساندن بسیجیان) که این روزها می شنویم یا با ترور شخصیتی (بد نام کردن آنها) مردم را از این فرهنگ  بسیجی دور کنند و یا فضای فرهنگی درست کنند که مردم از این فرهنگ کناره بگیرند که به حمد خدا مردم ایران پس از انقلاب در دفاع از کشور براساس این فرهنگ و تفکر بودند و خواهند بود و این رمز پیروزی مردم ایران و انقلاب اسلامی است.

حضرت امام (ره) با چه دیدی ارتش بزرگ بسیج مردمی را تشکیل داد؟

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود پرسید امام راحل(ره) چه هدف، قصد و خواسته ای از ارتش بزرگ مردمی که آن را بنام بسیج می شناسیم؛ داشت،؟ اگر بگوییم برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور؛ که ارتش بود، اگر با نگاه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاورهای آن بود، خوب سپاه پاسداران وجود داشت، اگر بحث حفظ نظم و امنیت شهری مطرح بود؛ خوب شهربانی و در مرزها مرزبانی بود، اگر مباحث اجتماعی مطرح باشد خوب کمیته انقلاب اسلامی وجود داشت پس به چه نیتی آن را تشکیل داد؟.

سردار ریحانی توضیح داد: آن زمان تشکیل ارتش بزرگ مردمی بسیج برای سایر قوا قابل تصور نبود، اما در طول عمر انقلاب اسلامی همه فهمیدیم برای بیمه کردن انقلاب و نظام بود؛ یعنی حضور آگاهانه مردم در صحنه ها برای دفاع از انقلاب و کشور در همه بسترهای اجتماعی سیاسی، امنیتی، اقتصادی، هنری و امنیتی.

وی گفت: تشکیل ارتشی بزرگ مردمی که در همه شرایط، بحران ها، چالش ها و همه‌ سناریوهای دشمنان که برای ما ایجاد کردند و می کنند حضور داشته باشند و در همه میدان ها آماده دفاع از ارزش ها و انقلاب باشند.

سردار ریحانی بیان داشت: امروز بدون هیچ گونه بزرگ نمایی بسیج یکی از بزرگترین مولفه های قدرت و بازدارندگی برای کشور است و در یک کلام، امام (ره) بسیج را برای بیمه کردن انقلاب درست کرد و این واقعیت است.

بسیج یک تفکر و اعتقاد عملی است

این فرمانده نظامی در بخش دیگری از صحبت های خود؛ گفت: بسیج فقط وابسته به سپاه پاسداران نیست؛ بسیج متعلق به همه نهادها و به هر کس که دارای روحیه، تفکر و اعتقاد عملی بسیجی باشد، است، همان طور که می گوییم آن امیر، سردار یا سروان بسیجیه، آن مدیرکل، کارمند، ورزشکار و هنرمند بسیجیه و معلق به یک نهاد خاص نیست.

سردار ریحانی داشتن روحیه و انگیزه دفاع از انقلاب در همه صحنه ها را یکی از ویژگی های بارز بسیجیان برشمرد که بدون هیچ نگاه مادی فقط برحسب اعتقاد در همه میدان ها حاضر می شوند و این یعنی بیمه شدن انقلاب آن چیزی که دشمنان ما را ترسانده و عصبانی کرده است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر دشمنان امروز تفکر و فرهنگ بسیجی ما را هدف قرار داده اند نگاه کنید در این اغتشاشات و آشوب ها سینه ستبر در مقابل حوادث بسیجیان هستند که تیر می خورند و همین جوانان پرشور این کشور و این انقلاب را بیمه کرده اند.