زاهدان- ایرنا- مسوول اتحادیه انجمن اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رویداد "یکصدا ایران" که با حضور ۱۵۰ دانشجو و دانش‌آموز دهه هشتادی در زاهدان در حال برگزاری است سواد رسانه‌ای را در بین نوجوانان و آینده‌سازان میهن اسلامی افزایش می‌دهد.

محمدرضا سالاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قرن ۲۱ قرن پیشرفت و تحولاتی در حوزه فردی و اجتماعی افراد هست که عمده این فعالیت‌ها حول محور رسانه می‌چرخد.

وی افزود: در شرایط فعلی رسانه به عنوان ابزاری در حوزه جنگ نرم محسوب می‌شود که اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری استناد کنیم رسانه ما در مقابل نظریات غرب قرار گرفته‌ و یک هجمه سنگین و نابرابری در این حوزه اتفاق افتاده، بنابراین لازم است آموزش لازم در این زمینه را به جوانان و نوجوانان بدهیم.

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از تربیت این نسل به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در مورد افسران جنگ نرم مطرح می‌کنند برمی‌گردد که لازم است آموزش لازم در این زمینه ارائه شود.

وی بیان کرد: از اهداف این برنامه گسترش سواد رسانه در بین نوجوانان و آینده‌سازان میهن اسلامی و همچنین پرورش و تقویت نیروی توانمند و انقلابی در حوزه رسانه است.

سالاری یادآور شد: شناسایی استعدادهای رسانه‌ای توسط آموزش و پرورش، مجموعه تشکل‌های دانش‌آموزی، حوزه هنری و سایر دستگاه‌ها، راه‌اندازی جریان یکپارچه و تاثیرگذار در بستر فضای مجازی و نیز تولید اثر منطبق با گفتمان جمهوری اسلامی ایران از اهداف و برنامه‌های این رویداد است.

وی افزود: دانش‌آموزان به‌عنوان پیش‌قراولان بیانیه گام دوم که مقام معظم رهبری مطرح کردند، هستند و لازم است به عنوان مهمترین عناصر نیروی انسانی یک سری آموزش‌هایی در این حوزه به آنها ارائه شود.