اردبیل-ایرنا- امام جمعه موقت اردبیل گفت: بسیج لشکر مخلص و مظلوم است که از مردم جدا نیست و مظلومیت بسیج را در قضایای اخیر شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عابدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: تقوا فضیلتی است که انسان‌ها را از همدیگر متمایز می کند. انسان‌ها از قوم‌های مختلف در زبان‌ها و شرایط جسمی متفاوت هستند که این شرایط متفاوت هیچ کدام فضلیت و برتری ایجاد نمی‌کند مگر به تقوا.

امام جمعه موقت اردبیل ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج افزود:بسیج مانند خون در رگ‌های جامعه است که به آن حیات می‌بخشد. بسیج در تمام عرصه‌ها حضور دارد و این حضور در بین اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموزان، طلبه ها، بازاریان و ...  می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج مردمی بوده و برای مردم می‌باشد بطوری‌که در تمام عرصه هایی که مردم به بسیج نیاز داشته باشند قطعاً بسیج در آنجا حضور خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته اردبیل افزود: بسیج لشکر مخلص و مظلوم است که از مردم جدا نیست و مظلومیت بسیج را در قضایای اخیر شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه البته در طول تاریخ مظلومیت بسیج را زیاد مشاهده کردیم، گفت: این بسیج است که مورد حمله قرار می‌گیرد هم درحملات نرم و هم در حملات سخت و همواره جانشان در خطر است.

حجت الاسلام عابدیان با بیان اینکه ترورهای اخیر نفس‌های آخر دشمن را نشان می‌دهد، یادآورشد: این کارهایی را که دشمنان انجام دادند هیچ انسان عاقلی انجام نمی‌دهد و باید به دشمن بگوییم زهی خیال باطل ، چه فکر می کنید.

خطیب نماز جمعه اردبیل با اشاره آغاز جام جهانی فوتبال در قطر گفت: بازی‌های جام جهانی در پیش رواست و به عزیزانی که در جام جهانی حضور دارند اعلام می کنیم که شما چه نتیجه را واگذار کنید چه پیروز باشید، در بین ما همیشه پیروز و عزیز هستید ولی باید به یک نکته ای توجه داشته باشید که شما در دو میدان جنگ می کنید یکی رزم ورزشی و دیگری هم رزم سیاسی.

وی افزود: چنانچه در یک رزم پیروز باشید و در رزم دیگر بازنده، به عنوان مثال در ورزشی پیروز باشید در سیاسی بازنده،نزد خدا مسئول هستید در هردو که ببازید خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ.

حجت الاسلام عابدیان یادآورشد: سرود نماد ملی ماست و شما عزیزان ما هستید و به همه شما خداقوت می‌گوییم مخصوصاً به بعضی‌ از بازیکنان که در هر دو میدان پیروز بودند و هم چنین درود بر مربی پرتغالی که پاسخ دندان شکنی به خبرنگار انگلیسی اسکای نیوز داد.