شهرکرد- ایرنا- تیم‌ها و نفرات برتر چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج چهارمحال وبختیاری پس از ۲ روز رقابت جمعه شب در شهرکرد معرفی شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای بسیج و معرفی تیم‌ها و نفرات برتر استان در دانشکده کشاورزی شهرکرد، افزود: امروز دشمنان در آن سوی دنیا نشسته‌اند و با تولید محتوا در فضای مجازی جوانان و نوجوانان ایران را به خیال خود هدایت می‌کند تا به اهداف و نقشه‌های خود که ضربه زدن به نظام است، برسند، اما در این میان برخی از جوانان و نوجوانان کشور به عنوان افسران ‌جنگ‌نرم با تولید محتوای خود در حوزه دیجیتال و فضای مجازی در حال مبارزه با حملات دشمنان هستند.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: شرکت‌کنندگان در این رویداد تولید محتوا بیشتر جوانان و نوجوانان دهه ۸۰ هستند که این نکته یادآور رشادت جوانان و نوجوانان دوران ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که برای اعزام به جبهه حتی دست در شناسنامه خود می‌بردند.

وی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان خلاق درحوزه تولید محتوا و برنامه‌های نرم‌افزاری به عنوان افسران ‌جنگ نرم باید با تولیدات خود در حوزه دیجیتال و فضای مجازی به مبارزه با حملات دشمنان بپردازند.

اکبری افزود: جوانان ون وجوانان امروز نشان دادند که همچون نسل ۴۳ سال گذشته و در گام اول انقلاب مقابل دشمن خواهند ایستاد و در گام دوم انقلاب نیز پیروز خواهند شد و پرچم انقلاب اسلامی ایران را به دست صاحب آن حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) خواهند رساند.

وی به ارائه طرح‌ها خوب توسط شرکت‌کنندگان در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج اشاره کرد و گفت: امروز اگر جوانان و نوجوانان در فضای مجازی فریب می‌خورند به دلیل این است که ارتباط آنها با فضای حقیقی کم است.

اکبری افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان ایران و نظام اسلامی بیش از ۲۸ جنگ علاوه بر جنگ هشت ساله بر ایران تحمیل کردند که هدف همه آن‌ها استعمار ملت ایران است و در هیچ کدام یک ازاین جنگ‌ها و فتنه‌ها نیز دشمنان نظام پیروز نشدند و مردم و جوانان پای ارزش‌های نظام ایستادند و قله‌ها متعدد را فتح کردند.

به گفته وی، امروز دشمنان نظام می‌خواهند در مقابل ایران قدرتمند و قوی بایستند و مانند گذشته بر کشور سلطه داشته باشند، اما امروز ملت بزرگ ایران و رهبر در مقابل دشمنان خواهند ایستاد تا تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

توجه به تولید محتوای از سوی رسانه‌ها

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تصویرسازی هوشمند در اطلاع‌رسانی گفت: تولید تصویر واقعی از یک حادثه یا واقعه به عنوان پیام اول و سازماندهی شبکه‌ای رسانه، برای تصویرسازی هوشمند در اطلاع‌رسانی ضروری است که در کشور در تولید پیام توسط جریان دلسوز فاصله زیادی وجود دارد.

احمد راستینه روز جمعه در آیین اختتامیه چهارمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در دانشکده کشاورزی شهرکرد گفت: هم‌اکنون کمبود زیرساخت‌ها و ضعف در ظرفیت نرم‌افزاری به عنوان یکی از مشکلات مهم و اساسی در کشور در زمینه تولید محتوا و همچنین تصویرسازی هوشمند مشهود است که مسوولان در نظام جمهوری اسلامی محکم ایستادند تا شبکه ملی و دسترسی نهایی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری را در کشور نهایی کنند.

به گفته وی، تولید نرم‌افزار خلاق و بازی هوشمند و شبکه‌سازی در فضای مجازی نیز وظیفه نخبگان است که با برگزاری رویدادهای بزرگ از جمله رویدادتولید محتوای دیجیتال و ایجاد شبکه اندیشمند و فعال با شناخت درست برای اثربخشی در فضای مجازی گام برداشته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه حکمرانی فضای مجازی در دست نظام سلطه است و ما به جای نقش راهبردی، نقش پدافندی را پیش گرفتیم که این راه‌اثرگذار نیست، افزود: دشمن با تمام توان سعی دارد از کشور ما تصویرسازی نادرستی به مردم ارائه دهد.

به گفته وی، امروز در کشور در هدایت و راهبری فضای مجازی در سطح راهبردی مشکل داریم و تولید محتوا برای فضای مجازی کشور در جای دیگر و همچنین رهبری این فضا جای دیگر انجام می‌شود که این امر آسیب جدی به تمدن و فرهنگ کشور خواهد زد.

راستینه به ضرورت تولید محتوا در سطح راهبردی اشاره کرد و گفت: فعالان در حوزه فضای مجازی و نرم افزاری رایانه‌ای باید به نقطه‌ای برسند که روایت واقعی و اول را به تصویر بکشند و پیام ایجاد شده را به دست مخاطب برسانند که این مورد نیازمند ایجاد ظرفیت‌های لازم در حوزه نرم‌افزار و زیرساخت است.

راستینه با بیان اینکه در مدیریت رسانه مشکل داریم، گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین و جهادی‌ترین مسئولیت امروز در حوزه تولید محتوا برای فضای مجازی امیدآفرینی است.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار بین‌المللی و جهانی در حال تغییر است،گفت: آشوب‌های ایجاد شده به این سبب است که حواس ملت را از مسائل جهانی پرت کنند و نگذارند ایران در این عرصه جایگاهی کسب کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری رویداد تولید محتوای دیجتال در سطح کشور گفت: حرکتی که در این رویداد در زمینه تولید محتوا انجام شده بسیار ارزنده و قابل تقدیر است و باید این امر به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در کشور قابل لمس است، گفت: در یک سال گذشته دولت و مجلس در کنار هم برای حل مشکلات مردم متحد به میدان آمدند و سه قوه متحد با هم برای رفع مشکل مردم وارد عمل شدند و دشمن متوجه شده که در یک نقطه تاریخی سه قوه برای حل مشکلات مردم متحد شدند و با ایجاد ناامنی در جامعه و اغتشاشات به دنبال ضربه زدن به نظام است تا حواس مسوولان و تمرکز مسولان درحل مشکلات مردم از بین برود.

معرفی تیم‌های برتر 

مسوول مرکز فضای مجازی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان ۲۰ تیم از ۲۵ آبان‌ماه به مدت ۲ روز با در سه بخش پویانمایی، بازی‌های ویژه تلفن همراه و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه با یکدیگر رقابت پرداختند، گفت: تیم‌های شرکت کننده سه تا پنج نفره بودند.

سرهنگ پاسدار یاسر بیاتی افزود: این رویداد با هدف ایجاد نهضت تولید محتوا دیجیتال تخصصی، شناسایی تیم‌های تخصصی تولید محتوا دراستان، حمایت و آموزش و توانمندسازی تیم‌ها برای رسیدن به بازار کسب و کار اجرا شد.

به گزارش ایرنا، پس از ۲ روز رقابت در رشته پویا نمایی تیم "جوانه پویا، "شهید علی لندی" و "کاوش" اول تا سوم، در بخش نزم‌افزار تیم "ذهن بیدار" ، تیم" شهید سرباز مدیا"، تیم"شهدای لردگان" اول تا سوم و در بخش بازی‌های رایانه‌ای نیز تیم "ونوس" و تیم "شهیدفخری زاده" عناوین اول و دوم را کسب کردند.