یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: سرانه میزان مطالعه اقشار مختلف مردم در جامعه پایین است و باید با فرهنگ سازی در مسیر گسترش کتابخوانی و تربیت نسلی کتابخوان حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از کتابداران برتر استان یزد افزود: هرچند طبق آمارهای رسمی استان یزد از نظر میزان مطالعه بالاترین سرانه را در کشور دارد اما هنوز این سرانه پایین است و باید در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی در استان فعالیت شود.
وی ادامه داد: برای حوزه کتاب برنامه ای مستمر و بلندمدت وجود ندارد، باید علاوه بر ساخت کتابخانه های جدید و تامین زیرساخت ها و منابع کتابخانه ها، فرهنگ کتابخوانی و تربیت کتابخوان گام برداشته شود .
عزیزی افزود: اگر دانش آموزان و دانشجویان در برخی زمینه ها به مشکلاتی مواجه می شوند، دلیل آن این است که وصل به کتاب نیستند و به راحتی مطالبی را که صحت ندارد، باور می کنند، تعمیق فرهنگ کتاب خوانی باعث می شود، شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی نباشیم.

باید اندوخته های علمی نسل نوجوان و جوان را افزایش دهیم، کسی که پشتوانه علمی و اعتقادی نداشته باشد، به راحتی فریب می خورد و اتفاقات بدی که این روزها افتاده بخشی از آن به دلیل این است که جامعه با کتاب همنشین نیستمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: باید اندوخته های علمی نسل نوجوان و جوان را افزایش دهیم، کسی که پشتوانه علمی و اعتقادی نداشته باشد، به راحتی فریب می خورد و اتفاقات بدی که این روزها افتاده بخشی از آن به دلیل این است که جامعه با کتاب همنشین نیست و این در حالی است که دشمن حتی بر روی فرهیختگان ما نیز تاثیر می گذارد.
عزیزی ادامه داد: این نظام مقدس محکم ایستاده است و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران با ثمره خون هزاران شهید و ایثارگری خانواده های شهدا و ایثارگران حاصل شده است، لذا باید دقت کنیم که در راستای اهداف چه کسی حرکت می کنیم و باید حافظ خون شهدا باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: در طول انقلاب افرادی از قطار انقلاب، نظام و وطن پیاده شدند و این افراد ضرر می کنند چون این نظام محکم ایستاده است و باید با اتحاد و همبستگی در جهت رفع مشکلات حرکت کنیم، دشمنان هرگز برای ما دلسوزی نمی کنند و فقط در مسیر چپاول ایران حرکت می کنند.


در پایان این نشست محمد محسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کرد، همچنین از کتابداران برتر استان و پیشکسوتان کتابخانه های عمومی استان تجلیل شد.