به گزارش روز شنبه ایرنا، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صداقت و شفافیت در انجام پروژهها و اطلاعرسانی صحیح به شهروندان مورد تاکید شهردار تبریز است، گفت: نصب روزشمار در پروژه ها بهترین راهکار برای تسریع روند اجرای پروژه های عمرانی است.
یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه ایستگاه ۱۴ خط ۱ متروی تبریز در موعد مقرر به پایان رسید و خوشبختانه با تلاش شبانهروزی دست اندرکاران شاهد اتمام این پروژه و آغاز مسافرگیری در آن هستیم.
وی ادامه داد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حملونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاشهای مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسینها و کارگران عملی شد.
وحیدکیا یادآور شد: پیشتر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود.
وی با بیان اینکه ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است، از هزینهکرد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در این ایستگاه خبر داد و افزود: هزینه های کل ایستگاه با احتساب پلهبرقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و مجاورت با ساختمان های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.
وحیدکیا، از بکارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه خبر داد و افزود: در این ایستگاه ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آببندی اجرا شده است.
وی میزان بتن ریزی در ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز را بیش از ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاک برداری، پنج هزار متر مربع سنگکاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشیکاری در این پروژه انجام شده است.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با سکوی جزیرهای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.
عزم جدی مدیریت شهری برای راهاندازی فاز اول خط ۲ مترو
شهردار تبریز نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران از رفع کامل نواقص خط اول مترو خبر داد و گفت: ایستگاه گازران قطار شهری تبریز طبق روزشمار و وعدهای که به شهروندان داده بودیم، به بهرهبرداری رسید.
یعقوب هوشیار بیان کرد: از همه زحمتکشان و عوامل این پروژه قدردانی میکنم و خوشحالم که طبق وعدهای که به شهروندان داده بودیم، این ایستگاه در موعد مقرر افتتاح شد.
وی با بیان اینکه پیش از این ایستگاه لاله در موعد مقرر به بهرهبرداری رسیده بود، از تکمیل و افتتاح ایستگاه شماره ۱۳ در روز ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد و افزود: با رفع نواقصی که از گذشته وجود داشته، خدماترسانی به شهروندان در خط ۱ مترو بطور کامل انجام میشود.
شهردار تبریز در عین حال از عزم جدی مدیریت شهری برای راهاندازی فاز نخست خط ۲ مترو خبر داد و گفت: با حمایتهای آقای استاندار در بحث فاینانس و اوراق مشارکت امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی فاز ۱ خط ۲ مترو تبریز را احداث کرده و تقدیم شهروندان کنیم.
به گزارش ایرنا، قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومهای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.
در حال حاضر خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایلگلی تا ایستگاه نور در حال بهرهبرداری است.