رشت -ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی دریایی ما قدرتی در میان کشورهای منطقه به شمار می رود، گفت: ما هیچ وقت برای هیچ کشوری تهدید نبودیم و با توجه موقعیت راهبردی و دسترسی‌های شمال و جنوب و شرق به غرب فرصتی برای کشورهای دنیا در توسعه مناسبات اقتصادی و تجارت هستیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در برنامه صبحگاه مشترک نیروی دریایی ارتش به مناسبت هفتم آذر افزود: کشور ما در حوزه تجارت بین‌المللی و نیز در سواحل از جمله مکران در خلیج فارس و دریاهای آزاد و نیز دریای خزر هیچ وابستگی به هیچ کشوری و هیچ قدرتی ندارد و به عنوان قدرت بلامنازع حضور دارد و این برگرفته از نبوغ و استعداد و خودباوری جوانان ما است.

وی عنوان کرد: این حضور و حرکت؛ دشمنان را مرعوب و دوستان ملت سربلندی ایران اسلامی را امیدوار می‌کند.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی از آن جهت نیروی راهبردی است که به درستی توانستند مأموریت های خود را در آبهای سرزمینی و بین المللی برای ایجاد امنیت و تجارت به انجام برسانند.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی امروز در اقیانوس‌ها و دریای خزر با امکاناتی که خود فراهم کرده اند به خود باوری رسیده است و اقتدار کشور را مرهون این توانمندی ها، استقامت‌ها و دلاورمردیها هستیم.

عباسی تصریح کرد: عملیات شجاعانه نیروی دریایی در طول تاریخ انقلاب اسلامی برگرفته از این باورها و اعتقادات و ارزش های ما است و همه نیروها در کنار هم تحت فرماندهی کل قوا از حیثیت اقتدار و امنیت کشور دفاع کرده و پرچم مقدس ما در جای جای دنیا به اهتزاز در می آورند و این برگرفته از قدرت و اقتدار نیروهای مقتدر این کشور یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است.

وی عنوان کرد:دشمنان در تلاشند با انواع جنگ های ترکیبی و تمام ابزارهای رسانه ای کثیف و دروغ پردازیهاشان با ایجاد اغتشاشات و جنگ ما را مرعوب کنند اما خود به رعب و وحشت و دست و پا زدن افتاده اند.

عباسی ادامه داد: امروز دشمن با توسل به جنگ ترکیبی و نیروهای دست ساز خود و با عده ای فریب خورده کوشید عمق راهبردی ما را خدشه دار کند ولی نتوانستند و اینبار هم شکست خوردند که این خود ناشی از قدرت بی بدیل جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: این ملت و کشور تحت فرماندهی رهبرمعظم انقلاب با قدرت و اقتدار مسیر خود را به سمت توسعه و پیشرفت ادامه می دهد و از امنیت داخلی و از مرزهای زمینی و آبی حفاظت و حراست میکند و افتخار ما آن است که نیروهای ما مجهز به مدرن ترین سلاح ها برای دفاع از اقتدار نظام هستند و شبکه های جاسوسی کشورهای دنیا و نقشه های آنان را در همین ایام با اتکا به این توان و ظرفیت نقش برآب ساختیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: استان گیلان به عنوان پاره تن ایران اسلامی محکم و استوار ایستاده است و تجارت و کشتیرانی این استان با امنیت انجام می گیرد و با کشورهای همسایه ارتباط و مناسب خوبی برقرار کردیم و ظرفیت بنادر را بالا بردیم و با بهره برداری از زیرساخت ها و خطوط راه آهن و ریلی اقتصاد کشور را هم به سطح مورد قبول ای که حق جامعه ماست می رسانیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در بخش اقتصادی توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد و از همه ظرفیت های استان و استعدادها و بیانیه گام دوم انقلاب در جهاد تبیین بهره‌برداری از توان رزمندگان شجاع کشور بهره می گیریم تا کشور را به درجه متعالی و آنچه اهداف امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب است برسانیم.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) نیز در برنامه صبحگاه مشترک گفت: امروز نیروی دریایی ارتش همراه با سایر نیروهای مسلح در کنار مردم پشتیبان نظام و مردم هستند و در این مسیر استوار و ثابت قدم خواهند بود.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت افزود: امروز شناورهای ساخت و تولید جمهوری اسلامی با مشارکت نیروی دریایی و صنعت دفاعی شهید تمجیدی صیانت و مدیریت دفاع از عرصه جمهوری اسلامی ایران را در عرصه خزر و سایر آبهای بین المللی بر عهده دارند و نیروی دریایی با تغییر در ماموریت ابلاغی امروز فراتر از آبهای سرزمینی و هزاران مایل دورتر در حال گشت زنی و دفاع از حقوق ملت ایران هستند.

وی بیان کرد: ناوگروه‌های ما امروز برخلاف ناوگروهای سایر کشورها با کمترین پهلوگیری در کشورها به انجام ماموریت های خود را به انجام می رسانند.