نیروی دریایی با مهارت محوری و تحرک دانش بنیانی خود در مسیر شکوفایی است

رشت - ایرنا - فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقر العلوم (ع) نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مدت‌هاست به سمت مهارت‌محوری و تحرک دانش‌بنیانی حرکت کرده است زیرا معتقدیم این حرکت می‌تواند نیروی دریایی را به شکوفایی بیشتر برساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار ناخدایکم لشنی روز سه شنبه در نشست خبری در رشت افزود: عملیات نوسازی ناوگان نیروی دریایی توسط متخصصان داخلی و با بهره‌گیری از ظرفیت دانش بنیان‌ها در حال انجام است که نشان از پویایی، رشد و شکوفایی این نیرو دارد.

وی با بیان اینکه در این مرکز آموزش‌های مهارتی و تخصصی لازم در عرصه دریا ارائه می‌شود، گفت: تخصص‌هایی که در حوزه جنگ الکترونیک، توپخانه، موشکی، مکانیک، تحرک دریایی و سایر حوزه‌ها موردنیاز نیروی دریایی است، ارائه می کنیم تا در راستای ارتقا ظرفیت ها و عملکردها اقدام موثری داشته باشیم.

لشنی با بیان اینکه نیروی دریایی حافظ امنیت و منافع کشور در دریاهاست، افزود: در مدت یاد شده؛ ۲۷۴ درگیری با دزدان دریایی توسط گروههای محافظ و نداجا انجام شده است.

وی حضور و اقتدار نیروی دریایی در مرزهای آبی را موجب تامین منافع کشور دانست و یادآور شد: هر قدر حضورمان در دریاها بیشتر باشد، منافع کشورمان بیشتر می شود.

امیر دریادار ناخدایکم لشنی با اشاره به فرمان فرمانده کل قوا مبنی بر حضور مستمر در دریاها و اقیانوس ها افزود: نیروی دریایی این فرمان را نصب العین قرار داده و اکنون نیز چندین ناوگروه در دریاها هستند و امنیت آبراهه‌های مسیر تردد کشتی ها و شناورها را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی به خودباوری و شکوفایی رسیده است به راهبردهای نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: گسترش منطقه ماموریت نداجا در خطوط مواصلاتی اقتصادی آب های اقیانوس هند و تنگه های راهبردی هرمز، مالاکا، باب المندب و کانال سوئز و عضویت نیروی دریایی ارتش در اجلاس بین المللی نیروهای دریایی اقیانوس هند از مهمترین راهبردهای نیروی دریایی است.

امیر دریادار ناخدایکم لشنی با بیان اینکه اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در اقیانوس های دور دست موجب منافع اعتباری کشورمان نیز می شود، اظهار داشت: برای تحقق این امر نیازمند بازسازی ناوگان هستیم که خوشبختانه این مهم به دست متخصصان توانمند داخلی کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: با اقدامات متخصصان داخلی سالانه به تجهیزات و یگان های نیروی دریایی افزوده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha