ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، دمای هوای استان از روز چهارشنبه بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و سردتر می‌شود.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است کشاورزان نسبت به برداشت سریع محصولات باقی مانده و یا پوشش محصولات در مزارع اقدام کنند تا دچار خسارت‌های احتمالی نشوند.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: سامانه بارشی از عصر امروز وارد استان می‌شود و مناطق مرکز و جنوبی را در بر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بارش‌های مطلوبی برای روزهای آخر هفته پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز پیش بینی شده که‌ اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی ضروری است.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: تمرکز بارش‌ها در روز چهارشنبه بوده و روزهای پنجشنبه تا شنبه بارش‌ها پراکنده خواهد بود.
وی با بیان اینکه هشدار لازم در زمینه مخاطرات احتمالی صادر شده است گفت: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، مه گرفتگی و کاهش افق دید در راه‌ها و محورهای مواصلاتی نیز پیش بینی می‌شود که باید تدابیر لازم اخذ شود.

صابری یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر بود و دمای ارومیه بین منفی یک و مثبت ۱۱ درجه سانتی‌گراد بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد بارش‌های پراکنده بوده است که شهرستان‌های جنوبی بیشترین بارشها را به خود تخصیص داده‌اند.