دمای آذربایجان غربی تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، دمای هوای استان از روز چهارشنبه بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و سردتر می‌شود.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است کشاورزان نسبت به برداشت سریع محصولات باقی مانده و یا پوشش محصولات در مزارع اقدام کنند تا دچار خسارت‌های احتمالی نشوند.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: سامانه بارشی از عصر امروز وارد استان می‌شود و مناطق مرکز و جنوبی را در بر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بارش‌های مطلوبی برای روزهای آخر هفته پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز پیش بینی شده که‌ اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی ضروری است.
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: تمرکز بارش‌ها در روز چهارشنبه بوده و روزهای پنجشنبه تا شنبه بارش‌ها پراکنده خواهد بود.
وی با بیان اینکه هشدار لازم در زمینه مخاطرات احتمالی صادر شده است گفت: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، مه گرفتگی و کاهش افق دید در راه‌ها و محورهای مواصلاتی نیز پیش بینی می‌شود که باید تدابیر لازم اخذ شود.

صابری یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر بود و دمای ارومیه بین منفی یک و مثبت ۱۱ درجه سانتی‌گراد بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد بارش‌های پراکنده بوده است که شهرستان‌های جنوبی بیشترین بارشها را به خود تخصیص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha