قرچک- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: توسعه خدمات درمانی و زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه باعث شده تا روستانشینان برای دریافت خدمات درمانی کمتر به مناطق شهری تردد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قیصرپناه روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان مناطق روستایی شهرستان قرچک که باحضور مسئولان شبکه بهداشت در محل بخشداری مرکزی برگزار شد اظهار داشت: بخش مرکزی شرستان قرچک از سه مرکزی مستقر در مناطق روستایی شامل محدث قمی(ره)، روستای داود آباد و ولی آباد برخوردار است که این مراکز خدمات درمانی و مراقبتی را به مراجعین ارائه می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ هزار و ۷۷۴ نفر با مراجعه به مرکز درمانی محدث قمی(ره)،۸۹ هزار و ۴۲۶نوع خدمت دریافت کرده‌اند ضمن این که ۹ هزار و ۳۵۶ نفر به مرکز داود آباد و ۶ هزار و ۴۸۱ نفر به مرکز ولی آباد مراجعه کرده و بیش از ۱۰۷ هزار نوع خدمت دریافت کردند.

قیصرپناه تصریح کرد: این خدمات شامل خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت مادر باردار، کودک، سالمندان، میانسالان، واکسیناسیون، بیماری دیابت، فشار خون، آنفولانزا، بیماری های قابل انتقال از آب و غذا، بیماری‌های مشترک انسان و دام و مراقب می‌باشد.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد از این خدمات به صورت رایگان به مراجعین ارائه شده است.

بخشدار مرکزی قرچک اظهار داشت: علاوه بر این، بخشداری مرکزی قرچک از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ مرحله اردوی جهادی پزشکی در مناطق مخلتف روستایی این شهرستان برگزار کرده و انواع خدمات پزشکی عمومی، مامایی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، تست قند و فشار خون و... را به مراجعین ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این اردوی جهادی ، بیش از ۴ هزار نفر از خدمات درمانی رایگان برخوردار شدند.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، ۸ روستا دارای دهیاری است. ۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.
قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.