همدان- ایرنا- رییس ورزش و جوانان ملایر گفت: تاکنون ۲۵۰ ووشوکار برای حضور در مسابقات ووشو قهرمانی کشور به میزبانی این شهرستان نام نویسی کرده‌اند.

حمیدرضا سپهری نیا روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پیکارها از دهم ماه جاری در سالن ورزشی سه هزارنفری غدیر ملایر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجا که ملایر از قطب‌های اصلی ووشو کشور است، درخواست میزبانی را به فدراسیون پیشنهاد دادیم که مورد موافقت قرار گرفت.

سپهری نیا اضافه کرد: این مسابقات به مدت ۲ روز و در سبک لوهان چوان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به رقابت خواهند پرداخت.

رییس ورزش و جوانان ملایر یادآور شد: ووشو به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار توانسته با فعالیت در بیشتر نقاط ملایر ورزشکاران پرشماری را جذب کند و در هر ۲ بخش آقایان و بانوان دارای قهرمانان ارزنده هستیم.

وی افزود: علاقه جوانان به رشته ووشو نزد نوجوانان و جوانان استان رو به افزایش است و در طول سال‌های اخیر تلاش کردیم در رده سنی پایه برنامه‌های مختلفی برگزار کنیم.

سپهری نیا یادآور شد: ووشو ملایر در زمینه مدال آوری همواره جزو شهرهای برتر استان و حتی کشور بوده و همین شرایط مطلوب باعث شد تا میزبانی کشوری را پیگیری و مجوز لازم را دریافت کنیم.

ملایر با ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۷۰ کیلومتری شرق استان همدان واقع شده است.