کاشان- ایرنا- مدیر امور برق کاشان گفت: ۱۶۷ میلیارد تومان در سال جاری برای توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های برق این شهرستان هزینه شده است. 

شاپور حدادپور پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این میزان بودجه طرح بزرگ تبدیل سیم به کابل به طول ۱۲۰ کیلومتر در ۲۰ نقطه شهری و ۳۵ روستای این شهرستان انجام شد و در این طرح تمامی شبکه‌های فشار ضعیف روستاهای خرمدشت، دُره، آزران، زنجانبر، کرسون بالا و پایین و مزرعه آستانه تبدیل به کابل شده و شبکه‌های سیمی آن جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: از مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های برق کاشان، مبلغ ۸۸ میلیارد تومان از این اعتبار به بخش طرح‌های اداری و بقیه به طرح‌های اهدایی اختصاص یافته است.

مدیر امور برق کاشان در ادامه بیان کرد: تاکنون ۶۷ درصد از این مبلغ اجرا و هزینه شده و اعتبار باقی مانده نیز در حال انجام است که امید می‌رود تا پایان سال تمامی طرح‌ها اجرایی شود.
خدادپور گفت: طرح بزرگ تبدیل سیم به کابل، در نقاط مختلف روستاهای بخش‌های قمصر، بَرزُک، نیاسر و شهر مشکات اجرا شده و یا در حال اجرا است و تا پایان امسال ۸۳ کیلومتر از شبکه توزیع برق روستایی تبدیل به کابل می‌شوند.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۳۷ کیلومتر طرح تبدیل سیم به کابل نیز در مناطق شهری انجام شده که شهرک ۲۲ بهمن، مناطق حسن‌آباد و فین بزرگ، فاز یک ناجی‌آباد، بلوارهای ساحلی و دانش، خیابان‌های امیرکبیر، ملافتح‌الله و کمربندی کاشان از جمله آنهاست.
حدادپور گفت: با اجرای این طرح‌ها، علاوه بر کاهش هدر رفت شبکه به تداوم توزیع برق کاشان، رفع خاموشی‌های مدت‌دار و تقویت ولتاژ این شهرستان کمک قابل توجهی می شود.
مدیر امور برق کاشان از تامین اعتبار برای ۶۴ دستگاه ترانس در سال جاری برای این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به دلیل تقاضای مردمی تحقق یافت که البته افزون بر آن ۱۸ دستگاه ترانس نیز طی قرارداد تعهدات مردمی به شبکه افزوده شده و امسال ۸۰ دستگاه ترانس نصب شده است.
حدادی‌پور گفت: ظرفیت‌سازی شبکه فشار ضعیف، افزودن چهار کیلومتر رینگ فیدر انتقال برق به شهر قمصر، تعویض نزدیک به ۳۰۰ پایه فرسوده، هرس شاخ و برگ درختان در مسیر کابل های برق، نصب ۲۸۰ دستگاه چراغ ال ای دی و بهسازی شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف از دیگر اقدام‌های مدیریت برق کاشان در سال‌ جاری است.
وی اضافه کرد: امسال سه هزار و ۲۸۶ مشترک به برق کاشان افزوده شده و شمار مشترکان برق این شهرستان ۲۰۶ هزار و ۱۴۸ مشترک است.

حدادی پور گفت: شهرستان کاشان پس از اصفهان، بزرگترین مدیریت برق را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.