کاشان-ایرنا- امام جمعه اردستان گفت:حضرت امام خمینی (ره) مجذوب شخصیت شهید آیت الله سید حسن مدرس بود و همواره از وی به عنوان مبارزی نستوه و شجاع در برابر استکبار و زورگویی رضاخان یاد می‌کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان که در مسجد موسی بن جعفر (ع) اقامه شد افزود:ساده زیستی، استغنا، بی اعتنائی به قدرت و مقام و منصب، توکل به خدا و از خودگذشتگی و فداکاری از ویژگی های شهید مدرس بود.

وی اظهار کرد:این شهید بزرگوار همواره با در برابر قدرتمندان و با شجاعت کم نظیر از استقلال کشور حمایت کرد و در مقابل استبداد رضاخانی ایستاد.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفته فرهنگ اردستان تصریح کرد: این هفته با هفته بسیج و سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و در نهایت سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده مهابادی مصادف شده، در این هفته برنامه های مختلفی از جمله تجلیل از خادمان مکتوب و اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و فعالان در عرصه های مختلف فرهنگی اجرا می شود.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: شهید محسن فخری زاده در اوج گمنامی زندگی کرد و حتی بسیاری از همشهریان او را نمی شناختند و دشمن او را از ماگرفت.
وی در پایان به ۱۶آذر و روز دانشجو اشاره و گفت: دانشجو موذن جامعه اسلامی است و باید از استکبارجهانی متنفر باشد که ان شالله این چنین خواهد بود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.