بجنورد- ایرنا- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل سه طرح راهسازی خراسان شمالی جذب شد.

امان الله حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی برای اجرای حدود ۲۰۰ طرح مصوب شد که تاکنون بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: در مجموع هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل و بهسازی محور بجنورد - اسفراین اختصاص یافت که ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای محور میامی، جاجرم و اسفراین نیاز است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن جذب شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل محور اسفراین- شیروان جذب شده است.

وی عنوان کرد: با استفاده از اعتبار سفر رییس جمهور به استان تمامی طرح های راهسازی شهرستان اسفراین تکمیل و راه های روستایی نیز تا سال ۱۴۰۲ آسفالت می شود.

حسین پور در ادامه به طرح محور اسفراین تا روستای گراتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقدمات اولیه چهار بانده کردن این محور نیز به میزان ۱۵ کیلومتر در حال انجام است.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.