اهواز- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: دانش آموزان استثنایی این استان برای پرداخت هزینه رفت و آمد به مدارس با مشکل مواجه بوده و باید به آنها کمک شود.

به گزارش ایرنا علی ممبینی یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلولین در برنامه ای با موضوع " عدالت تربیتی و توجه به تفاوت های فردی " در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: هزینه رفت و آمد به شدت افزایش یافته و به همین دلیل دانش آموزان استتثنایی در کنار مشکلات فراوانی که دارند برای پرداخت این هزینه نیز دچار مشکل شده اند.

وی گفت: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و طبق دستور استاندار خوزستان بخشی از هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی استان باید از سوی شهرداری ها پرداخت شود اما هنوز موفق به اجرای این مصوبه در استان خوزستان نشده ایم.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از شهرداری اهواز خواست همانند سایر کلان شهرها در این زمینه به دانش آموزان استثنایی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ۶هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی در خوزستان وجود دارد اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در کنار دانش آموزان عادی در مدارس دیگر مشغول به تحصیل هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: خوزستان از جمله استان هایی است که کلاس های دانش آموزان استثنایی را در مناطق محروم و عشایری نیز دایر کرده است.

وی گفت: به منظور توسعه و ارتقاء سطح آموزشی استان و جلوگیری از ترک تحصیل و یا تکرار پایه به دنبال افزایش مراکز یادگیری برای دانش آموزان استثنایی هستیم و به تازگی مجوز ساخت سه مرکز یادگیری برای سه شهر هویزه، الوار گرمسیری و بندر امام خمینی صادر شده است.

ممبینی افزود: هشت مدرسه استثنایی نیز در مقطع متوسطه در مناطق محروم استان خوزستان در دست ساخت است تا دانش آموزان استثنایی به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر ترک تحصیل نکنند و در هفته جاری نیز مدرسه استثنایی شهرستان کارون افتتاح می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: ۷۰ نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان از محل ماده ۲۸ امسال به کادر آموزشی آموزش و پرورش استثنایی این استان اضافه خواهند شد.

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.