دانش آموزان استثنایی خوزستان توان پرداخت هزینه سرویس را ندارند

اهواز- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: دانش آموزان استثنایی این استان برای پرداخت هزینه رفت و آمد به مدارس با مشکل مواجه بوده و باید به آنها کمک شود.

به گزارش ایرنا علی ممبینی یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلولین در برنامه ای با موضوع " عدالت تربیتی و توجه به تفاوت های فردی " در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: هزینه رفت و آمد به شدت افزایش یافته و به همین دلیل دانش آموزان استتثنایی در کنار مشکلات فراوانی که دارند برای پرداخت این هزینه نیز دچار مشکل شده اند.

وی گفت: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و طبق دستور استاندار خوزستان بخشی از هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی استان باید از سوی شهرداری ها پرداخت شود اما هنوز موفق به اجرای این مصوبه در استان خوزستان نشده ایم.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از شهرداری اهواز خواست همانند سایر کلان شهرها در این زمینه به دانش آموزان استثنایی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ۶هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی در خوزستان وجود دارد اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در کنار دانش آموزان عادی در مدارس دیگر مشغول به تحصیل هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: خوزستان از جمله استان هایی است که کلاس های دانش آموزان استثنایی را در مناطق محروم و عشایری نیز دایر کرده است.

وی گفت: به منظور توسعه و ارتقاء سطح آموزشی استان و جلوگیری از ترک تحصیل و یا تکرار پایه به دنبال افزایش مراکز یادگیری برای دانش آموزان استثنایی هستیم و به تازگی مجوز ساخت سه مرکز یادگیری برای سه شهر هویزه، الوار گرمسیری و بندر امام خمینی صادر شده است.

ممبینی افزود: هشت مدرسه استثنایی نیز در مقطع متوسطه در مناطق محروم استان خوزستان در دست ساخت است تا دانش آموزان استثنایی به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر ترک تحصیل نکنند و در هفته جاری نیز مدرسه استثنایی شهرستان کارون افتتاح می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: ۷۰ نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان از محل ماده ۲۸ امسال به کادر آموزشی آموزش و پرورش استثنایی این استان اضافه خواهند شد.

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha