اراک - ایرنا - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان گفت: کپه کاری و بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان آغاز شد.

«عظیم ابوطالبی » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کپه کاری و بذرکاری در مراتع پلاک مرادآباد، دوگوش، گل دشت و گردنه سرخ دهستان مزرعه نو شهرستان آشتیان انجام می شود.

وی ادامه داد: کپه‌کاری و بذرکاری تاکنون در ۳۰ هکتار از مراتع پلاک مراد آباد این شهرستان انجام شده‌ و پیش بینی می شود در صورت مناسب بودن آب و هوا کپه کاری و بذرکاری در این اراضی تا ۲ هفته آینده پایان یابد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان گونه گیاه کشت شده در این اراضی را بذر گیاه النگاتوم عنوان کرد و گفت: توسعه گیاهان دارویی شامل باریجه و کما از جمله برنامه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این اراضی است.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: کپه کاری و بذرکاری در این اراضی به صورت مشارکتی انجام می‌شود و بذر و نهال مورد نیاز توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان و اجرای طرح توسط بهره برداران انجام می‌شود.

شهرستان آشتیان دارای ۶۴ هزار هکتار اراضی ملی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.