۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85288413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدفگذاری کاشت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار بذر بادام کوهی در استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کاشت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار بذربادام کوهی، گونه مقاوم به کم‌آبی در محدوده و حریم شهرهای این استان هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، سید «حامد هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه چهل و نهمین نشست طرح ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲ میلیون بذر مقاوم به کم‌آبی بادام کوهی همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در استان مرکزی آغاز و تا پایان دی ماه در این اراضی کشت می‌شود.

وی ادامه داد: کاشت بذر مقاوم به کم آبی بادام کوهی در استان مرکزی در راستای اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت توسط پویش‌های مردمی و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این استان انجام می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاشت بذر بادام کوهی در محدوده و حریم شهرهای این استان در راستای مقابله با آلودگی هوا و کاهش حرکت ریزگردها انجام می‌شود.

هاشمی گفت: نخستین پویش کاشت بذر مقاوم به کم آبی بادام کوهی روز چهارشنبه همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری با حضور مسئولان استانی و دانشجویان و با مشارکت دانشگاه اراک در محوطه این دانشگاه برگزار می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha