شمیرانات - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار شمیرانات از شهروندان خواست تا با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار بارش باران و برف در ارتفاعات، از سفرهای غیرضروری به بخش‌های لواسانات و رودبارقصران خودداری کنند.

وحید تاجیک روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استمرار عملیات نمک‌پاشی از بامداد شنبه آغاز و همپنان تداوم دارد، خاطرنشان کرد: افزایش حجم بارش برف، حوالی ظهر امروز منجر به دقایقی تاخیر در تردد مسافران محور لواسان بزرگ شد که با تسریع در بازگشایی مسیر، مرتفع و در هیچ‌یک از محورها شاهد انسداد نبوده‌ایم و تردد در جاده‌های اصلی، فرعی، روستایی و معابر شهری همواره جریان دارد.

وی افزود: لغزندگی معابر نیز منجر به چند مورد تصادف خسارتی در مسیرهای دسترسی لواسانات و رودبارقصران شده است که خوشبختانه آسیبی به شهروندان نرسیده است.

این مسئول یادآور شد: مدارس و مراکز آموزشی شمیرانات نیز امروز به فعالیت خود پرداخته و روز گذشته (یکشنبه) سه مدرسه امامه، شمشک و دربندسر در مقطع ابتدایی در پی شدت بارش برف تعطیل شده بودند.

تاجیک با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های متعدد در هفته جاری، تاکید کرد: ضروری‌ست شهروندان حین تردد در جاده‌های کوهستانی، زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و پیش از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

وی اعلام کرد: تمام عوامل خدماتی و امدادی شهرستان آماده‌باش بوده و تردد در جاده‌ها و معابر جریان دارد.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسانات و رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.