۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84979741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی؛ شهروندان از تردد غیرضروری به لواسانات خودداری کنند

شمیرانات - ایرنا - فرماندار شمیرانات با اشاره به هشدار سطح زرد هواسناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها گفت: در حال حاضر در شهرستان بارش نیست و تردد جریان دارد، اما با توجه به ناپایداری هوا و احتمال بارش برف در ارتفاعات و لغزندگی جاده‌ها، شهروندان از تردد غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی ذاکریان روز یکشنبه از تعطیلی مدارس متوسطه اول لواسانات و رودبارقصران در روز جاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی، هماهنگی لازم با آموزص و پرورش شهرستان مبنی بر انعطاف ساعت ورود دانش آموزان متوسطه دوم و معلمان ایشان نیز انجام شده است تا مبادا محصلی بر اثر تاخیر از امتحانات خود محروم شود.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط جوی شهروندان و مسافران از توقف در کنار رودخانه جاجرود خودداری کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات با اعلام این‌ که طی ۲۴ ساعت گذشته (از آغاز بارش‌ها تاکنون) حادثه خطرآفرین و جانی در شمیرانات رخ نداده است، خاطرنشان کرد: گیر افتادگی تعدادی خودرو در محور آهار - باغگل، لغزندگی جاده امامه و آهار - باغگل، انسداد کوتاه در جاده کند، محورهای برگ جهان - نیکنامده، افجه - برگ جهان که با عملیات عوامل راهداری و نمک‌پاشی مرتفع شدند؛ تصادف خسارتی ۲ خودرو در لواسان و شمشک بر اثر لغزندگی و بی‌احتیاطی، انسداد مسیر روستای ایرا و روستای پورزند (از سمت لواسان بزرگ) برای مدتی‌، رویدادهای ناشی از بارش‌ شدید اخیر در لواسانات و رودبارقصران بوده است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به این‌که تمام نیروهای خدمات‌رسان و امدادی این شهرستان آماده‌باش هستند، اضافه کرد: ضروری‌ است شهروندان حین تردد در جاده‌های کوهستانی، زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و پیش از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

ذاکریان بنا بر آخرین گزارش هواشناسی در شامگاه شنبه، بارش شمیران را ۷/۸ میلیمتر، شهر لواسان را ۶/۸ میلیمتر و میگون را ۱۰/۹ (بیشترین بارش) اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کاهش محسوس دما همراه با بارش برف و باران، کولاک، پدیده مه، وزش باد شدید موقت را تا فردا (دوشنبه) در ارتفاعات تهران و احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد را پیش‌بینی کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین احتمال تنش دمایی در باغ ها و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی محلی و محدود در معابر را هشدار داده است.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسانات و رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این شهرستان با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha