رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به تعصب خاص خود نسبت به دانشگاه و دانشجویان گفت: پاسخگوی مطالبه‌گری دانشجویان هستیم و این مهم از برنامه‌های راهبردی ماست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه های استان گیلان در دانشگاه پیام نور رشت با بیان اینکه روسای دانشگاه ها و مدیران گیلان نیز باید پاسخگوی دانشجویان باشند، افزود: هر زمانی که‌ تعیین شود، مدیران باید برای پاسخگویی به دانشجویان و ابهامات آنان در دانشگاه حضور یابند.

وی با اشاره به حضور خود در دانشگاه گیلان و جلسه با دانشجویان و تشکل های دانشجویی در اردیبهشت سال گذشته‌عنوان‌ کرد: در آن جلسه تشکل های دانشجویی مسائل را مطرح کردند و باز هم این آمادگی را برای حضور در جمع دانشجویان دارم.

استاندار گیلان با اشاره به نقش آفرینی دانشجویان در عرصه های مختلف گفت: در ایام کرونا شاهد حضور دانشجویان و نبوغ آنان در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی بودیم. در دوره پساکرونا به دلیل فاصله گرفتن و قوت یافتن‌اموزش های‌مجازی با مشکلاتی مواجه شدیم اما هم‌اندیشی باشما و کمک همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در امور دانشگاها موانع را برطرف خواهیم کرد و بستر را برای رشد و تعالی شما دانشجویان بهتر از آنچه که‌ هست فراهم خواهیم کرد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از همه ابزارها استفاده کرده است، افزود: ما با دشمن و ترفندهایش ناآشنا نبودیم اما دشمن از راههایی نفوذ کرد که نسبت به‌آنها نا آگاه‌ نبودیم و مقام معظم رهبری از دهه ۷۰ در بخش های فرهنگی هشدارهای بسیار داده بودند اما غفلت شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به فرق بین اغتشاش و اعتراض اظهار داشت: اعتراض باید سازنده و بر اساس قانون باشد اما تخریب کردن، کشته سازی و سایر اقدامات چه معنی دارد؟!

وی عنوان کرد: به دستگاه های نظارتی دانشگاه و مسئولان آن اعلام می کنم با استادی که به جای آرام کردن دانشجو نسبت به تحریک او اقدام می کند و با دشمن همصدا می شود به طور قاطع برخورد کنند در غیراینصورت با مسوولان دانشگاه برخورد خواهم کرد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: جای استاد غیرمتعهد و بی توجه به مبانی ارزشی و معنوی جامعه و آنهایی که چراغ سبز به دشمن نشان می دهند در دانشگاه نیست، افرادی که در گذشته این قبیل از اساتید را جذب کرده‌اند باید پاسخگو باشند و قابل قبول‌نیست کسانی که برای گزینش اساتید اقدام می کنند، نسبت به این موارد بی توجه باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط دانشگاه با جامعه اظهار داشت: ارتباط نظام آموزش و پرورش با دانشگاه، دانشگاه با جامعه و با صنعت باید نزدیک تر باشد این بخش ها باید به هم پیوند بخورند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر توجه به جوان سازی در انتصاب ها و ایجاد تحول اظهار داشت: مدیران بی حال و بی رمق در این دولت جایی نخواهند داشت، حتما باید مدیر روحیه جهادی، فرهنگی و انقلابی داشته باشد.

واریز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی سراوان

عباسی در ادامه در پاسخ به دغدغه یکی از دانشجویان در مساله پسماند و دفن زباله در سراوان رشت اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اردیبهشت ماه به حساب شهرداری رشت برای بهسازی سایت سراوان "محل دفن زباله" واریز شده‌است.

وی با بیان اینکه چندین سال نتوانسند مشکل دفن زباله در سراوان رشت را برطرف کنند، اضافه کرد: متولی این بخش شهرداری و شورای اسلامی رشت است ضمن اینکه فراز و نشیب هایی در شهرداری طی این سالها وجود داشته است چنانکه صبح می گفتند که شهردار حذف شده و عصر می گفتند برگشته و فردا می گفتند مجدد آمده‌است، مشکل اصلی اینهاست که روند توسعه شهرورفع چالش های آن پیش نمی رود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به فعالیت ۲ خط کارخانه کودآلی با ظرفیت پردازش ۵۰۰ تن زباله در روز عنوان کرد: راه اندازی ۲ خط پردازش دیگر با همین ظرفیت در دست است که به زودی تست سرد آن انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات انجام شده در بخش مدیریت آب در سال زراعی گذشته با توجه به کاهش ۳۵۰ میلیون مترمکعب دبی آب سیپدرود خاطر نشان کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب به خوبی در استان انجام شد تا جایی که امسال نسبت به پارسال افزایش تولید برنج را شاهد بودیم.

عباسی خطوط ریلی را مهمترین و استراتژی ترین بخش حمل و نقل کشور عنوان کرد و اظهار داشت: کارهای خوبی طی یک سال اخیر در بخش خط ریلی استان گیلان انجام شده است. اسفندماه سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن پرداخت شد که با پرداخت مطالبات پیمانکاران کار ادامه یافت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به کارهای انجام شده برای تسریع در ساخت خط آهن رشت به آستارا عنوان کرد: ۸۰۰ میلیون یورو از تهاتر نفت قرارداد منعقد کرده ایم تا کار انجام شود.

وی با اشاره به شعال سال با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و اقدام عملی برای در راستای این شعار با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه دهکده دانش بنیان گیلان اضافه کرد: ۱۶۵ کارخانه تعطیل را نیز در گیلان فعال کرده‌ایم.

نرخ رشد تولید علم در ایران در میانگین جهانی ۱۱ برابر شد

استاندار گیلان در ادامه در جمع دانشجویان دانشگاه های استان گیلان با تشریح مقایسه‌ای از وضعیت علمی، پژوهشی و دستاوردهای علمی; رشد و تعالی علم و دانش در کشور ما ۴۳ سال اخیر با قبل از انقلاب اظهار داشت: نرخ رشد تولید علم در ایران در میانگین جهانی ۱۱ برابر شده‌است.

وی با بیان اینکه ایران سریع‌ترین رشد علمی را در دنیا طی ۴۰ سال اخیر به خود اختصاص داده‌است، اضافه کرد: بعد از انقلاب تولید علم ۱۳۰ برابر شده است، قبل از انقلاب ما خیلی مقالات علمی در مجلات isi و سایر مجلات دنیا نداشتیم اما امروز بیش از ۹۷ درصد از تولید علم کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مربوط به بعد انقلاب اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شعار راهبردی سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: برنامه های راهبردی دولت برمبنای اسناد بالادستی، برنامه توسعه و افق ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده و تلاش ما بر این است که آن دغدغه ناامیدی و نگرانی که به جامعه ما القاء شده در عملکردمان و ارایه خدمات بیشتر به مردم داشته باشیم.

امروز شانزدهم آذر روز دانشجو نام گرفته‌است.

منبع: روزنامه چاینا دیلی