۹ مهر ۱۳۹۷، ۰:۵۴
کد خبر: 83049960
T T
۰ نفر
اقدامات فرهنگي در كنترل توليد زباله انجام نشده است

رشت - ايرنا - سرپرست معاونت امور عمراني استانداري گيلان با اشاره به مشكلات در حوزه پسماند در استان گفت: اقدامات فرهنگي در كنترل توليد زباله و تبديل آن انجام نشده و بايد جدي گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اوسط اكبري مقدم عصر يكشنبه در جلسه ستاد پسماند شهرستان رشت در فرمانداري با بيان اينكه درخواست حل مشكل پسماند و زباله را تنها از شهرداري ها نكنيم، افزود: يكي از وظايف اساسي شهرداري فرهنگ سازي است بنابراين با فرهنگ سازي در كنترل توليد زباله مي تواند نقش آفريني كند.
وي با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي در حوزه كنترل تفكيك زباله خاطر نشان كرد: ضروريست تا اين فرهنگ سازي از سوي شهرداري ها در مدارس به صورت ويژه انجام شود.
سرپرست معاونت امور عمراني استانداري گيلان اظهار داشت: توليد زباله در شهرستان رشت با توجه به رشد جمعيت هماهنگي ندارد به طوري كه توليد زباله افزايش يافته است.
وي با اشاره به مشكل سراوان رشت (محل دفن زباله) اضافه كرد: در هفته هاي آينده به صورت ويژه در اين بخش ورود خواهم داشت و هر دو هفته يك بار، به همراه همكارانم و كمك دستگاه هاي اجرايي مربوطه در اين منطقه حضور مي يابم.
مقدم بيان داشت: موضوع كنترل شيرابه سراوان رشت در سال 92 در شهرداري رشت رقم خورد، اكنون به سال 97 رسيده ايم و هنور در فاز اول هستيم كه نشانگر عملكردهاي ضعيف ما در اين بخش است.
مديركل بازرسي استان گيلان نيز در اين جلسه در سخناني با اشاره به مشكلات پسماند بيان داشت: گيلان به سه دستگاه زباله سوز نيازمند است بنابراين حضور سرمايه گذار در اين حوزه مهم و اهميت دارد.
مسرور با بيان اينكه از بحث پسماند در استان گيلان دچار نااميدي شدم، اظهار داشت: معضلي مانند سراوان را در غرب استان گيلان نيز داريم؛ معضلي كه ما را تهديد مي كند و اين علت يأس من است.
وي با بيان اين كه اراده قوي براي حل معضل پسماند نيست، خاطر نشان كرد: اعتبارات پسماند و هزينه كرد آن بايستي متمركز باشد.
مديركل بازرسي استان گيلان در ادامه سخنانش با اشاره به مشكل سراوان رشت محل دفن زباله تصريح كرد: بايستي به فكر رفع مشكل هميشگي در اين منطقه باشيم؛ گام ها براي رفع اين مشكل كند و لرزان است.
وي بيان داشت: هياتي را با حضور نماينده فرماندار به سراوان رشت اعزام مي كنيم تا چرايي تعلل در برخي موارد ارائه شده بررسي شود.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، داراي 930 هزار نفر جمعيت است كه 60 درصد آنها شهري و 40 درصد روستايي هستند.
7286 / 2007