تهران – ایرنا – عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیروز (پنجشنبه) در ریاض با همتای چینی خود "شی جین پینگ " دیدار و گفت وگو کرد. دو طرف راه های تقویت و گسترش روابط مشترک در مرحله آتی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایرنا، السیسی بر پایبندی مصر بر پیشبرد همکاری مشترک در زمینه های مختلف چه در چارچوب جهان عرب و یا چارچوب دوجانبه در راستای مشارکت راهبردی فراگیر مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار راه های گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه رشد و توسعه محور کانال سوئز و پیشبرد تاسیسات زیربنایی مصر به ویژه در زمینه راه و ترابری و بنادر و سوخت و همچنین افزایش شمار توریست های چینی در مصر و تشویق شرکت های چینی به سرمایه گذاری در مصر به خصوص در سطح ملی شدن صنایع مشترک و انتقال فناوری چینی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رئیس جمهور چین نیز به نوبه خود بر رویکرد کشورش در زمینه گسترش روابط در تمامی سطوح با مصر و تنوع بخشیدن به چارچوب های همکاری های گوناگون تاکید کرده و گفت : در مصر فرصت های بسیار مناسب و خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های چینی وجود دارد و افق های گسترده ای برای ارتقا بخشیدن به مبادلات تجاری و همکاری اقتصادی میان دو کشور مصر و چین وجود دارد.

۱۴۸۷