پاکدشت - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: پایگاه انتقال خون پاکدشت به مرکز پخش و فرآورده‌های خونی تبدیل می‌شود تا مراکز درمانی شهرستان مجبور نباشند برای دریافت خون به تهران مراجعه کرده و زمان لازم برای درمان بیماران را از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی جمالی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پایگاه انتقال خون شهرستان پاکدشت اظهار داشت: با احداث این پایگاه انتقال خون، روزانه حداقل ۵۰ نفر خون اهدا می‌کنند و این ۵۰ واحد به سه فرآورده پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز تبدیل می‌شود و جان حداقل ۱۵۰ نفر را نجات می دهد.

وی با بیان اینکه اهدای خون در طول سال، جان بسیاری از بیماران را نجات خواهد داد، افزود: اهدای خون کار باارزشی است که پایه و اساس کار و فعالیت تمام مراکز درمانی است و در اصل بدون خون تمام هزینه‌هایی که برای احداث بیمارستان‌ها صورت گرفته بدون نتیجه باقی می‌ماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان پاکدشت به دلیل موقعیت ویژه، به مرکز انتقال خون دائم نیاز دارد که متأسفانه طی سال‌های گذشته و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته نیاز مردم و خیرّین نیک اندیشی که خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند، برآورده نشده بود.

وی با بیان این که اهدای خون یکی از شریف‌ترین اقدامات از سوی افراد است، ادامه داد: در کنار کار مهم و اثرگذار خیران نیک‌اندیش، سازمان انتقال خون نیز باید امکان این مهم را فراهم کند و قطعا مردم شهرستان‌ها از جمله ورامین، اسلامشهر و پاکدشت بیشتر از مردم شهر تهران پای کار اهدا خون برای کمک به نیازمندان هستند و لازم است تا بهترین مکان برای پذیرایی از این افراد ایجاد شود.

جمالی خاطرنشان کرد: با همت نماینده مردم، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر پاکدشت، زمین مناسبی برای احداث پایگاه انتقال خون پاکدشت در نظر گرفته شده ولی با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت آغاز پروژه جدید لازم است تا فرماندار و مسئولان شهرستان با همراهی خیران نیک‌اندیش زمینه احداث این مرکز را فراهم کنند و سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت نیز در حد توان به پیشرفت این پروژه کمک خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: تجهیز این پایگاه به ده‌ها میلیارد تومان پول نیاز دارد که در صورت تکمیل شدن این ساختمان، تجهیزات مورد نیاز به طور کامل تأمین خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای تکمیل این ساختمان فقط نباید چشم به دولت، فرمانداری و استانداری داشت، خیران و بسیج نیز باید برای اجرای این طرح مهم وارد میدان شوند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، عملیات اجرایی احداث پایگاه دائمی انتقال خون پاکدشت و مرکز پخش خون جنوب‌شرق تهران در شهرستان پاکدشت آغاز شد.