کاشان- ایرنا- فرماندار ویژه کاشان گفت: ظرفیت‌های گردشگری کاشان بی‌نظیر است که معرفی این ظرفیت‌های ارزشمند، این شهرستان را به مقصد نهایی سفر گردشگران و مسافران تبدیل می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی شنبه شب در حاشیه بازدید از یک واحد گلاب گیری ،افزود: ظرفیت‌های کاشان در حوزه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی و مذهبی، بی‌شمار و قابل عرضه و اتکا است، اما این تنوع کم‌نظیر در منطقه کمتر شناخته شده و به همین دلیل کاشان بیشتر به عنوان شهرسان بین راهی در محورهای تهران - اصفهان انتخاب می شود.

وی اظهار کرد: اگر جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی و زیارتی کاشان به درستی معرفی شود، این منطقه به عنوان مقصد نهایی سفر گردشگران در بخش های مختلف انتخاب می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: کارآفرینان در کاشان به عنوان نیروی انسانی کارآمد و خلاق، بزرگترین سرمایه جامعه بوده و بیشتر فعالان عرصه صنعت این منطقه، سرمایه گذار نبوده بلکه کارآفرین هستند که با عشق به دیار خود در راستای توسعه و آبادانی کاشان گام برمی‌دارند.

زارعی گفت: نقش شایسته کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کاشان موثر بوده و در این حوزه یار و معین دولت هستند.

شهرستان کاشان دارای ۲۸ کارخانه صنعتی، ۱۲ واحد نیمه صنعتی و یکهزار و ۶۰۰ کارگاه سنتی تولید کننده گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس و عطر گل محمدی بوده که زمینه اشتغال ۱۰ هزار بهره بردار را فراهم آورده و در فصل کاشت، داشت و برداشت این آمار به ۲۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.