بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: برخی محورهای استان به دلیل بارش برف لغزنده است و تردد در این محورها باید با احتیاط و سرعت مطمئنه باشد.

سرهنگ علیرضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از ساعاتی پیش در برخی نقاط استان آغاز شد و موجب لغزندگی برخی راه‌ها شده است.

وی عنوان کرد: محورهای بیرجند - زاهدان حد فاصل پادگان محمد رسول الله (ص) تا سربیشه، گردنه درمیان - سربیشه، محور درمیان - سربیشه - گردنه سرچاه، قهستان و محور زهان شهرستان زیرکوه پوشیده از برف و لغزنده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی در محور بیرجند - زاهدان توصیه کرد: رانندگان برای جلوگیری از بروز حادثه هنگام رانندگی در محورهای برفی و بارانی، سرعت و فاصله مطمئنه از خودروهای جلویی را رعایت کنند.

وی گفت: هم‌استانی‌ها ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره سامانه بارشی جدید که از اواخر وقت دیروز (شنبه) فعال شد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی توده هوای ناپایدار جوی که از شب گذشته وارد استان شد تا صبح فردا (دوشنبه) شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، زیرکوه، درمیان، نهبندان، قاینات، خوسف و ارتفاعات شهرستان‌های سرایان، فردوس و جنوب طبس را در بر می‌گیرد.

بر این اساس لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، امکان اختلال در ناوگان حمل و نقل و کاهش دید در اثر تشکیل مه دور از انتظار نیست.