۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84967640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در خراسان جنوبی به ۲۰ سانتیمتر رسید

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتفاع برف در ایستگاه خَلف شهرستان درمیان به ۲۰ سانتیمتر رسید و آب حاصل از برف هم پنج میلیمتر است.

جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های زیرکوه، بیرجند، سربیشه، درمیان، نهبندان و خوسف بارش برف و باران گزارش شده است.

وی بیان کرد: بیشترین مقدار بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب در ایستگاه معصوم آباد شهرستان زیرکوه با ۱۰ میلیمتر، ایستگاه خوسف و روستای درمیان شهرستان درمیان ۹ میلیمتر، ایستگاه‌های سربیشه، حاجی آباد و درخش هفت میلیمتر، اسدیه و گزیک پنج میلیمتر، دستگرد چهار میلیمتر، زهان سه میلیمتر، حجت آباد، مختاران، کلاته گاویج و بیرجند هم ۲ میلمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با عبور سامانه بارشی از شرق استان کاهش ابر و رطوبت هوا در استان قابل پیش‌بینی است گفت: برای امروز در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود و کاهش رطوبت و کاهش دما هم در نیمه شرقی استان محسوس است که باعث تشدید سرما و یخبندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه افزایش مصرف حامل‌های انرژی از جمله گاز و برق لازم است مردم صرفه‌جویی در دستورکار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده‌های شرق استان کماکان قابل پیش‌بینی است که توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود.

نخعی به فعالان بخش کشاورزی توصیه کرد؛ تهیه سوخت کافی، آماده بودن سامانه‌های گرمایشی، تنظیم دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی از جمله گلخانه، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، برداشت باقی‌مانده محصولات کشاورزی از جمله زعفران و مراقبت از کندوهای زنبور عسل را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: همچنین تخلیه سم‌پاش‌ها و سامانه‌های آبیاری تحت فشار، مصرف بهینه گاز و برق و بازدید از ضدیخ خودروها مورد توجه باشد.

همچنین آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد: در پی بارش برف و سرمای شدید آموزش حضوری مدارس شهرستان‌های سربیشه و درمیان امروز (دوشنبه) تعطیل است و به شکل مجازی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha