بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در پی بارش برف و سرمای شدید آموزش حضوری مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های سربیشه و درمیان همچنین مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان زیرکوه فردا (دوشنبه) تعطیل است و به شکل مجازی انجام می‌شود.

سید علیرضا موسوی‌نژاد شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فردا آموزش حضوری مدارس شهرستان‌های سربیشه و درمیان در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و دانش‌آموزان باید آموزش را به شکل مجازی از طریق شبکه شاد پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به آغاز بارش برف از بامداد امروز، آموزش حضوری در برخی مدارس استثنایی شهر و روستای شهرستان درمیان از جمله مدارس ابتدایی روستاهای خان، نوغند، آنیک، ماسنان، درمیان، دادران، گزند، جاجنگ و مناوند تعطیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: دانش‌آموزان در روستاهای براندود، زیر براندود، نوزاد، تنگل، کماچی، خسروآباد، منند، آویشک، آویجان، درعباس، دره چرم، شیرگ، عبدله، پیرزنوک، سیدان، نگینان، و مدارس چند پایه‌ی گسک، فیزیک، خورشیدان و چشمه چاه شهرستان درمیان امروز صبح به مدرسه نرفتند.

وی افزود: همچنین به دلیل برودت هوا و یخبندان معابر شهری و روستایی، مدارس ابتدایی شهرستان زیرکوه در نوبت صبح فردا تعطیل است.

موسوی‌نژاد با اشاره به تعطیلی مدرسه ابتدایی چنشت سربیشه صبح امروز گفت: آموزش و پرورش به راهبران آموزشی شهرستان‌ها اختیار داده است که مدارس را با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو تعطیل اعلام کنند.

وی یادآور شد: از آنجایی که طبق اعلام هواشناسی فردا در استان شاهد سرما و یخبندان شدید خواهیم بود مدارس این شهرستان‌ها فقط برای دوشنبه ۲۱ آذر غیرحضوری است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.