اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ساماندهی فعالیت‌های ورزشی افراد دارای معلولیت‌های مختلف در این استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار معلول در استان اردبیل در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند.

به گزارش ایرنا ، حامد رضایی روز دوشنبه در نشست با جانبازان و معلولان ورزشکار استان با اشاره به اینکه ایجاد نشاط، شادابی و حفظ روحیه باعث جلوگیری از تشدید معلولیت فرد و موجب شکوفایی استعدادهای نهفته افراد دارای معلولیت می‌شود ، اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در این استان در قالب ۲۷ رشته ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر بانوان و ۶۰۰ نفر از آقایان را شامل می‌شود.

وی یکی از رسالت‌های اصلی بهزیستی را توانمندسازی و یکی از مصادیق توانمندسازی را حمایت از ورزش معلولان ذکر کرد و افزود: پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب ورزشی، پرداخت مساعدت‌های نقدی به جهت کسب افتخارات ورزشی، پرداخت حق‌الزحمه مربیان ورزشی و اعزام نفرات منتخب و برتر ورزشی به مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی سازمان بهزیستی در راستای هدفمندسازی افراد جامعه هدف انجام می‌شود.

رضایی همچنین گفت: یکی از نیازها و مطالبات سازمان بهزیستی بحث پذیرش افراد معلول در جامعه و به رسمیت شناختن این قشر در جامعه است که فرد معلول در جامعه از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار شود و سازمان بهزیستی نه به‌عنوان متولی ورزشی بلکه متولی جامعه معلولین درصدد رفع این مطالبات است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین از احصای مسائل و مشکلات فراروی افراد دارای معلولیت با همکاری اداره ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در آینده نزدیک خبرداد.

رضایی اضافه کرد: با ادامه همکاری‌های مشترک با ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی در آینده نزدیک شاهد شکوفایی استعدادهای معلولان و درخشش آنان در جایگاه‌های مختلف ورزشی خواهیم بود.