اردبیل - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقدامات جدیدی در زمینه تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌ دستی انجام شده و از محل تبصره ۱۶ تسهیلاتی بدون نیاز به ضامن برای فعالان این حوزه قابل پرداخت است.

به گزارش ایرنا ، مریم جلالی روز سه‌شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: وزارت میراث‌ فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای برای بیمه هنرمندان صنایع‌ دستی نیز دارد.

وی اظهار کرد: در این راستا تعداد بیمه‌شدگان صنایع‌ دستی در اردبیل افزایش یافته و این امکان فراهم شده که تعداد دیگری از هنرمندان نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هنرهای سنتی ما ریشه در خانه ها و فعالیت زنان ایرانی دارد، گفت: تولید بدون کارخانه در صنایع دستی نهفته است که می‌تواند هر خانه‌ای یک کارگاه صنایع دستی در کشور باشد.

جلالی ادامه داد: نگاه وزارتخانه به حوزه صنایع‌ دستی و گردشگری نگاهی حمایتی است و در تلاش هستیم تا از صفر تا صد تولید و فروش صنایع‌ دستی هنرمندان تکمیل شود و در این راستا بانوان نقش بسزایی برعهده دارند.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل در جذب تسهیلات حوزه صنایع‌دستی جز سه استان برتر کشور است و صنعتگران بیشتر از سقف تعیین شده تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

فردین عینی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان اردبیل افزود: با توجه به تاثیرگذاری مستقیم صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی لازم است که توجه ویژه‌ای به آموزش صنایع‌ دستی در سطح وزارتخانه وجود داشته باشد و بودجه اختصاص یافته برای این حوزه افزایش باید.

او ادامه داد: ۲ شهر ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان اردبیل ثبت شده‌اند و دبیرخانه این شهرها کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند که موجب رونق بیشتر صنایع‌دستی در استان خواهد شد.