تهران-ایرنا- بنیامین نتانیاهو که مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی است با درخواست احزاب وابسته به صهیونیسم دینی برای توقف تولید برق در روز شنبه و تفکیک جنسیتی سواحل مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نتانیاهو روز سه شنبه در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی وعده داد که بین علایق صهیونیست های دینی و سکولارها توازن برقرار کند.

وی گفت: تولید برق در روز شنبه هم ادامه خواهد یافت و همه حق خواهند داشت از سواحل استفاده کنند و وضع موجود حفظ خواهد شد.

رهبر حزب لیکود که اکنون برای تشکیل کابینه مجبور به ائتلاف به احزاب افراطی صهیونیسم دینی است، خاطرنشان کرد: قوانین دینی مبنا نخواهند بود و لیبرالیسم مبنای عمل کابینه ائتلافی خواهند بود.

رسانه های سرزمین های اشغالی روز دوشنبه از درخواست «حزب اتحاد یهودیت توراتی» برای توقف تولید برق در روز شنبه به عنوان یکی از پیش شرط های ائتلاف با لیکود برای تشکیل کابینه خبر داده بودند.

به عقیده صهیونیست های دینی، انجام هر کار دنیایی در روز شنبه ممنوع است.

محدودیت تجارت و حمل و نقل در روزهای شنبه، در کنار تفکیک جنسیتی در سواحل از جمله دیگر خواسته های صهیونیست های دینی است.

بخش بزرگی از شرکای نتانیاهو در ائتلاف راست از جمله حزب عوتسما یهودیت، صهیونیسم دینی، نوعم و شاس از احزاب افراطی هستند.

این احزاب بر اجرای قوانین دین یهود در سرزمین های اشغالی تاکید دارند و بسیاری از سران آنها به فساد و نژادپرستی مشهور هستند و سابقه زندان به خاطر ارتکاب فساد مالی و اخلاقی دارند.

کارشناسان معتقدند پیروزی تندروهای وابسته به صهیونیسم دینی و حریدی در انتخابات اخیر سرزمین های اشغالی موجب افزایش گرایش جوانان به گروه های مقاومت و شروع انتفاضه سوم خواهد شد.