شهرکرد-ایرنا-رییس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری گفت:تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه مخاطب در بین آحاد جامعه ۲ هدف اصلی برنامه‌های فرهنگی دهه بصیرت است که نیازمند برگزاری گفتمان بین نخبگان و عموم مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوذر کارگر روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره‌ کل تبلیغات اسلامی افزود: ۹ تا ۱۹ دی‌ماه به عنوان دهه بصیرت است و اهداف برنامه‌های فرهنگی دهه بصیرت هم‌راستا با شعار و اهداف راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی اظهار داشت: حماسه ۹ دی ، سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۹دی قیام مردم مشهد و قم پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مناسب‌های مهم این دهه است و دهه بصیرت بستر ویژه‌ای برای بصیرت‌افزایی و تببین اندیشه‌های انقلاب و کنشگری است.

کارگر اضافه کرد: تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی در بین آحاد جامعه از مهمترین وظایف نهادهای فرهنگی است و گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمان اسلام ناب محمدی و همان تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید دارند و مسیر حرکت شیعه و انقلاب اسلامی به سمت این تمدن نوین اسلامی باید باشد.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری خاطرنشان کرد: برای تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب، بی‌شک نیامند اجرای برنامه‌ها و کنش‌های اجتماعی و گفتمانی است و با هم‌اندیشی نخبگان با یکدیگر و نشستن نخبگان با مردم و تبادل اندیشه‌ها و نگاه‌های یاران انقلاب و اندیمشندانی که در تبلور این اندیشه‌ها جدی هستند، صورت می‌گیرد.

کارگر تاکید کرد: برای تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه مخاطب باید گفتمان‌های متعددی در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و نخبگان فرهنگی صورت گیرد و فعالان رسانه‌ای نیز که در زمره نخبگان و کنشگران فرهنگی محسوب می‌شوند که ضرورت دارد در این عرصه مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری برای شکل‌گیری این گفتمان‌ها، نشست‌ها و برنامه‌هایی را از ابتدای دی‌ماه برگزار خواهد کرد که نقش‌محوری در این برنامه‌ها و فعالیت‌ها برعهده خود مردم است.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری تاکید کرد:هفته اول دی‌ماه مقارن با ایام فاطمیه دوم و به‌دنبال آن هفته بصیرت است و این ایام بستر ویژه برای جهاد تببین و تعمیق گفتمان در اختیار فعالان و کنشگران فرهنگی قرار می‌دهد.

کارگر گفت:ابتدای دی‌ماه "کاروان راهیان مکتب حاج قاسم" با شعار "عهد می‌بندم حاج قاسمت باشم" از اُستان به کرمان عزیمت خواهد کرد و در این برنامه به مباحث تبیینی و گفتمان‌هایی با هدف تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و گسترش مخاطب پرداخته خواهد شد.

وی تاکید کرد:برای توسعه مخاطب باید نگاهمان را باز کنیم و برای این منظور باید نگاهان را به عموم مردم معطوف کنیم، به‌ویژه به جوانانی که به هر دلیل اُنس‌شان با این گفتمان ضعیف است و یا مانوس نیستند و باید بیشتر حرف انقلاب و دین را برای آن‌ها بزنیم.

کارگر تاکید کرد: برای هر قشری متناسب با آن قشر باید صحبت و ترویج گفتمان کرد و هر برنامه فرهنگی که 2هدف تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه مخاطب در آن مد نظر نباشد، نمی‌تواند اثربخشی مطلوب را داشته باشد و خروجی مطلوبی نخواهیم داشت و شهید قاسم سلیمانی برای هر دوی این اهداف مجاهدت کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: در ایام سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی نشست‌های گفتمان‌ی برگزار خواهد شد و در کنار آن جلسات تببین برای مخاطبین دانش‌آموز نیز برگزار می‌شود و چون حضور در مدارس ابتدایی و متوسطه به نگاه ویژه‌ای نیازمند است، برنامه‌های مصباح هُدی یک در قُم و مصباح هُدی ۲ در کوهرنگ برای برخی معلمان برگزار شده است.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری تاکید کرد: با اجرای طرح مصباح هُدی گام اول حضور در مدارس را بر داشته‌ایم و مخاطب‌مان را معلمان قرار داده‌ایم و بازخوردهای خوبی نیز از اجرای این برنامه‌های فرهنگی دریافت کرده‌ایم.

کارگر یاد آور شد: توسعه مخاطب نیازمند ترویج گفتمان برای عموم مردم است و برای این برگزاری محافل قرآنی، برقراری کرسی‌های تلاوت و تدبر و از این قبیل کارها در کنار برگزاری مسابقات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ۹ تا ۱۹ در تقویم کشور دهه بصیرت نامگذاری شده است.