رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: اجرای طرح‌های ارایه شده توسط نخبگان بسیجی گیلانی، انقلابی در بخشها و صنایع مختلف ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان در رشت اظهار داشت: در این اجلاسیه ایده‌ها و تفکرهای خوبی ارایه شده که باید به آنها افتخار و از آنان حمایت کنیم چون این نخبگان بسیجی به اقتدار جامعه خود می‌اندیشند و باید از آنان حمایت کرد.

وی افزود: اگر طرح‌های ارایه شده اجرایی شود، انقلاب بزرگی در صنعت برق، توریسم، نهاده‌های دامی و زراعت چوب ایجاد می‌شود و به همین دلیل مسئولان ارشد گیلان و دستگاه‌های مربوطه باید پشتیبان این طرح‌ها باشند.

وی ادامه داد: با همت و تلاش جوانان به خصوص نخبگان بسیجی در بسیاری از عرصه‌ها شاهد رشد و توسعه هستیم چنانکه امروز در صنایع موشکی به جایی رسیده ایم که دورترین نقاط هم از دسترس ما دور نیست و در صنعت پزشکی و دانش بنیان هم دستاوردهای بی نظیری حاصل شده است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: البته به دلیل ناتوانی و خیانت رژیم گذشته، عقب ماندگی‌های زیادی داریم و نیازمند ارائه طرح‌های توسعه مختلف هستیم که هم‌اینک نیز چند طرح بسیار خوب از سوی نخبگان بسیجی در بخش‌های مختلف ارایه شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی افزود: خوشبختانه جوانان ما می‌توانند در همه عرصه‌ها، پیوست‌های فرهنگی ارائه کنند و انتظار است که در حوزه پسماند نیز طرح‌های مناسبی برای حل این چالش جدی استان ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ملتی که ایده پرداز بوده و پشتکار، اراده و ایمان داشته باشد، به طور قطع جایگاه رفیعی در میان سایر ملل خواهد داشت از اینرو مسئولان باید تلاش کنند تا بیشتر به جوانان نخبه اهمیت داده و از آنان حمایت کنند تاشاهد ایده‌های نو و خلاقانه گسترده ای به تعداد جوانان این مرز و بوم باشیم.

وی در خاتمه گفت: البته هر طرحی که ارائه می‌شود باید پیوست فرهنگی آن نیز لحاظ شود چون این بخش بسیار حائز اهمیت است و به طور قطع جوانان ما می‌توانند طرح‌ها را با پیوست فرهنگی آن ارایه دهند.

برای رهایی از وابستگی از دانش روز نخبگان استفاده کنیم

استاندار گیلان نیز در اجلاسیه اظهار داشت: هم‌اینک در برخی موارد به خصوص در بخش نهاده‌های دامی و تامین ذرت و کنجاله وابسته واردات هستیم و برای اینکه این واردات قطع و یا به حداقل کاهش یاید، باید از پروژه‌های مفید به خصوص طرح هایی که از سوی نخبگان بسیجی ارایه می‌شود، حمایت گردد.

وی افزود: ما باید به تفکر و فرهنگ بسیجی ارج نهیم و از ظرفیت نخبگان بسیجی در بخشهایی همچون گردشگری، کشاروزی، دریایی و مانند آن که از مزیتهای گیلان بشمار می‌رود، بهره مطلوب بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: خوشبختانه طرح های بسیار خوبی از سوی این نخبگان در بخشهای مختلف ارائه شده که کارکرد و آثار بخشی از آنها را نیز دیده ایم چنانکه در برخی طرح های کشاورزی که نخبگان بسیجی پیاده سازی کرده اند شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید هستیم.

وی در ادامه گفت: ما از طرح‌های ارائه شده توسط این جمعیت در بخش‌های مختلف حمایت می‌کنیم و دستگاه‌های مربوطه نیز باید در این امر ورود کرده تا این طرح‌ها در اسرع وقت اجرا شود.

استاندار گیلان به اهمیت پژوهش اشاره و بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرای موظفند که یک درصد از بودجه خود را که به پژوهش اختصاص یافته را فقط در همین بخش هزینه کنند زیرا اگر پژوهش نباشد، پیشرفت و توسعه را نخواهیم داشت.

عباسی در ادامه با اشاره به تولید مرغ در استان اضافه کرد: گیلان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور است و بخشی از مرغ تولیدی به سایر استانها ارسال می شود اما در مدیریت شرایط تولید حتی در سخت‌ترین شرایط نیز اجازه ندادیم که سهمیه گیلان کم شود و نگذاشتیم حتی یک جوجه نیز معدوم شود و ۲ میلیون قطعه جوجه مازاد را بین روستاییان توزیع کردیم.

وی در بحث طرحهای بوم‌گردی نیز گفت: اجرای طرح بوم‌گردی نادرست بوده و از ابتدا نیز با این رویه مخالف بودیم چون باید همه فرهنگ‌های روستا در طرح بوم‌گردی ارائه شود وگردشگران بتوانند از خود روستاها بازدید کنند.

وی در خاتمه به نقش و اهمیت حضور بسیجیان در بخشهای مختلف نیز اشاره و اظهار کرد: علاوه بر حضور بسیجیان در ارایه طرح‌های اقتصادی و عام‌المنفعه، شاهد حضور بسیجیان در بخش امنیت بودیم که همدوش با نیروهای انتظامی، فنته دشمنان را خاموش و آنان را مایوس کردند.

در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان، سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان، بسیجیان و اعضای این مجمع حضور داشتند که در نهایت چهار طرح اقتصادی و عام المنفعه برای اجرایی شدن ارایه شد.