یزد - ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا رفتند تا انسانیت، اسلامیت، حریت، آزادی، آزادگی و شرافت جایگاه زن و مرد و کانون خانواده بماند و شهدا برای این موضوع با خدای خود معامله کردند.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد، روز پنجشنبه در آیین استقبال از ۱۵ شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد افزود: خداوند را سپاسگزاریم که شهدا اجازه دادند ما عرض ادب کنیم؛ همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی ادامه داد: ای کاش کسانیکه شعار زن و زندگی سر می دهند و آزادی می خواهند ، اینها را درک می کردند و همچنین وضعیت سوریه و امریکا را می دیدند که در افغانستان چه کرد؛ اگر روزی واقعه سوریه نوشته شود ، تاریخ هم از آن شرم خواهد کرد که داعش با کمک کشورهای سلطه گر چه جنایت هایی مرتکب شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مشکلاتی در کشور داریم همه اقرار داریم اما اگر مشکلی وجود دارد همه بر می گردد به لیاقت و بی‌لیاقتی ما مسئولان و اینکه ترجیح دادن سلایق بر عزت و اینکه قانون را اجرا نمی کنیم و بروکراسی حاکم بر کشور هم بلای جان مسلمانانی که با افتحار در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند، شده است.

نیکزاد افزود: اقتدار ما و عظمت ما همه مدیون شهداست و هنگامیکه دشمن نگاه کرد و دید از لحاظ امکانات در چه وضعیتی هستیم ، گفتند باید کار جمهوری اسلامی هر چه سریع تر تمام شود.

وی ادامه داد: فرزندان این مرز و بوم به جبهه ها آمدند و با نثار جان خود اسلام را یاری کردند و دشمنان مفهوم شهادت و ایثار و گذشت را نمی فهمند و دنیای بی منطق نمی تواند این منطق ما را درک کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امام عظیم الشان ، این انقلاب اسلامی را که اتفاق نوینی در عرصه سیاسی بود به پیروزی رساند و دنیا در آن زمان دید نظامی متولد شد که حکمرانی جدیدی را که وابسته به امپراطوری شرق و غرب نبود را با نام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد .

نیکزاد افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس جمهوریت و رای مردم شکل گرفت ، نه سلطه پذیر است و نه سلطه گر و بر اساس احکام اسلام حرکت می کند و دنیا چنین منطقی را قبول ندارد و ما مستقل و آزاد و تابع اسلام هستیم و ما نمی توانیم در مورد اتفاقاتی که در کنار ما می افتد بی تفاوت باشیم .

وی اظهار داشت: این انقلاب و نظام مرهون ایثارگری و جانفشانی این شهدایی است که عزیزترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند و همه فرد فرد این جامعه نسبت به خون شهیدان باید پاسخگو باشند و احساس وظیفه و تکلیف کنند.

آیین استقبال از ۱۵ شهید گمنام، امروز در فرودگاه یزد انجام شد و قرار است پیکرهای پاک این شهدا ساعت ۱۴ تا ۱۷ امروز در میدان شهدای این شهر تشییع شود.