شهرری- ایرنا- فرا رسیدن روز حمل و نقل موجب شد تا فرماندار ویژه شهرستان ری به همراه اصحاب رسانه، بازدیدی سرزده از شهرک شرکت های حمل و نقل استان تهران در جوار سایت آرادکوه درحاشیه کهریزک داشته باشد که در پی آن خواستار جدیت مدیران آن در بهره برداری کامل از این شهرک شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حمید زمانی روز شنبه در جریان بازدید سرزده به شهرک شرکت های حمل و نقل استان تهران زد و در جریان فعالیت آن قرار گرفت، شهرکی که از سال ۱۳۶۹ عملیات عمرانی آن آغاز شده اما هم اکنون فقط ۱۰ درصد از ظرفیت آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

زمانی در جریان این بازدید آن را فرصتی برای بهبود حمل و نقل استان، ساماندهی شرکت های حمل و نقل و استقرار گمرک برای تسهیل در ترخیص کالا دانست و خواستار جدیت مدیران آن در بهره برداری کامل از این شهرک شد.

بر اساس اطلاعاتی که احمدی مدیر شهرک شرکت های حمل و نقل استان تهران در جریان این بازدید ارائه کرد، این شهرک در ۳۰۰ هکتار و در سه فاز تعریف شده که بناست بیش از ۳۰۰ شرکت در آن مستقر شوند و بحث حمل و نقل و صادرات را انجام دهند و اکنون فقط ۱۰ درصد آن در دست بهره برداری قرار دارد.

احمدی افزود: این شهرک در صورت بهره برداری کامل ظرفیت هایی مانند انبار، سردخانه و محلی برای استقرار گمرک به منظور صادرات را دارد.

برای این شهرک صنفی در فاز نخست ۷۰ قطعه پنج هزار متر مربعی و ۹ قطعه چهار هزار متر مربعی، در فاز دوم، ۱۰۵ قطعه چهار هزار و ۲۵۰متر مربعی و در فاز سوم ۱۱۶ قطعه چهار هزار و ۲۵۰ متر مربعی در نظر گرفته شده است.

این شهرک اکنون دارای هیات مدیره با سرمایه گذاری بخش خصوصی حوزه حمل و نقل کالای استان تهران است و ۴۵.۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما فقط ۱۰ درصد آن زیر بار بهره برداری رفته است.

زمانی در جریان این بازدید علت تاخیر در بهره برداری کامل این مجموعه را جویا شد که پاسخ آن مشکلات مربوط به حوزه اداری و سرمایه گذاری بود.

شرکت شهرک حمل‌ و نقل تهران در جنوب استان تهران ( کهریزک) در فضایی به وسعت ۳۰۰ هکتار در سه فاز طراحی شده است و در فاز نهایی، ۳۲۰ شرکت و موسسه حمل‌ و نقل فعال در شهر تهران در این شهرک مستقر خواهند شد.

برای توسعه خطوط تولید و صادرات محصولات چوبی این شهرستان برنامه ریزی کنیم

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ظرفیت قابل توجهی در این شهرستان برای تولید محصولات چوبی وجود دارد که باید برای توسعه و صادرات آن برنامه ریزی کرد.

حمید زمانی روز شنبه در جریان بازدید سرزده از کارخانه تولید سمیر چوب از خط تولید آن بازدید کرد و افزود: توان جوانانی که در این زمینه صادر کرده اند، نشان داد که شهرستان ری قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید محصولات چوبی را دارد.

وی یادآورشد: می توان با برنامه ریزی برای توسعه خط تولید محصولات چوبی، به تدریج بازارهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه را در اختیار گرفت.

زمانی با بیان اینکه کیفیت تولید محصولات ایرانی مورد تمجید بسیاری از بازارهای خارجی است، اظهارداشت: تداوم حفظ و ارتقای کیفیت تولید محصولات مختلف از جمله صنایع چوبی می تواند رغبت بازارهای مختلف را به سمت تولیدات ایرانی افزایش دهد.

احمد بیک زاده سرمایه گذار و مدیرعامل این واحد صنعتی نیز در جریان این بازدید گفت: این واحد تولیدی اکنون با ۱۰۰ نفر نیرو توان تولید ۵۰ سرویس کامل چوبی را دارد و ۲ سال قبل برای راه اندازی آن ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: طرح توسعه این واحد صنعتی در دست اجراست که در همین زمینه ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن برای ۴۰ نفر اشتغالزایی و ظرفیت تولید ۵۰ درصد اضافه می شود.