کرج - ایرنا - رییس هیات انجمن های ورزشی استان البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت برخی رشته های ورزشی در ماه های گذشته در این استان گفت: نخستین استادیوم بیسبال البرز به عنوان استاندارد ترین مکان ورزشی کشور و غرب آسیا از این دست در مجموعه ورزشی انقلاب کرج فعال است.

حمیدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه دارای امکانات و تجهیزات لازم است و اکنون زمینه برای برگزاری مسابقه های کشوری و بین المللی در استادیوم بیسبال البرز فراهم است.

وی بیان کرد : سال گذشته قرار بود البرز میزبان مسابقات قهرمانی بیسبال غرب آسیا باشد که به دلیل مخالفت ستاد ملی مقابله کرونا این مسابقات لغو شد.

رضایی با بیان اینکه در صدد هستیم آکادمی بین المللی بیسبال و سافت بال را با هدف کشف استعدادها و آموزش های تخصصی در البرز ایجاد کنیم، اظهار کرد: انجمن های ورزشی استان متشکل از ۲۱ رشته ورزشی است که در سطح ملی فدراسیون ندارند.

وی گفت: رشته هایی مانند دارت، بیسبال، راگبی، کریکت، فوتبال روی میزی، جوجیتسو، پیکل بال و امثال آن دیگر رشته هایی هستند که فاقد فدارسیون ورزشی هستند که هیات انجمن های ورزشی نقش پشتیبان و اقدامات اداری را انجام می دهد.

رضایی با بیان اینکه این ورزش ها از نظر فنی و اجرایی مستقل هستند ، افزود: بیشتر رشته های تحت پوشش هیات انجمن های ورزشی البرز تازه تاسیس هستند و فلسفه وجودی هیات مذکور این است که هر رشته ای که نمی تواند فدراسیون شود در قالب انجمن فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه این رشته های ورزشی تمرین برای ارتقا و رشد خود برای تبدیل به فدراسیون را در دستور کار خود دارند، تصریح کرد: بعضی از رشته ها در هیات انجمن های ورزشی مانند کریکت و پیکل بال ناشناخته هستند که زیر ساخت های سخت افزاری لازم را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی زیر ساخت های لازم برای این رشته ها ایجاد شود، گفت: البرز به دلیل شاخصه جمعیتی بالا و استانداردهای کمی که در حوزه ورزش دارد از سرانه پایینی در امکانات ورزشی برخوردار است و در این رشته ها نیز با محرومیت و دشواری های زیادی روبرو هستیم.

۱۰۰ خلبان البرزی پرواز می کنند

رییس هیات انجمن های ورزشی استان البرز ادامه داد: بعضی از رشته ها این انجمن مانند جهت یابی هنوز فعال نشده اند ولی در رشته ورزش های هوایی افزون بر ۱۰۰ خلبان در استان البرز داریم که پرواز می کنند؛ تا چندی پیش در سایت های عظیمیه و سوپا پرواز می کردند ولی اکنون به دلایل مختلف اجازه پرواز ندارند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید کمک کنند تا محدودیت های موجود در سایت های هوایی استان مرتفع شود، گفت: رایزنی های بسیاری در این رابطه در حال انجام است و امیدواریم با توجه به اینکه البرز قطب ورزش های هوایی کشور است به زودی محدودیت ها برداشته شود.

رضایی یادآور شد: اکنون خلبان ها برای تمرینات پروازی در استان های دیگر و تهران پرواز می کنند.

وی در ادامه به ظرفیت های موجود در البرز اشاره کرد و گفت: البرز طی ۶ ماه گذشته میزبان دوره مربیگری رشته دارت کشور به مدت سه شبانه روز بود ضمن اینکه در مسابقات قهرمانی کشور در رشته کریکت مقام سوم بانوان را به دست آوردیم و یک بازیکن البرزی از این تیم نیز به تیم ملی دعوت شده است.

وی به میزبانی البرز در رشته فوتبال روی میزی کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: ۲ بازیکن البرزی قهرمان کشور شدند و علاوه بر آن در رشته بیسبال نیز رتبه چهارم کشور را کسب کردیم و در رشته دارت هم به صورت قهرمانی و همگانی فعالیت می کنیم.

رضایی بیان کرد: انجمن های ورزشی البرز در یکماه گذشته نسبت به هیات های ورزشی حضور فعالتری در برنامه های استان داشته که به طور مثال در برنامه روزهای ۱۳ آبان، جشن میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) و نمایشگاه هفته پژوهش به مردم خدمات دادیم.

برخی رشته ها حتی زمین تمرین خاکی هم ندارند

رییس هیات انجمن های ورزشی استان البرز گفت: برخی از رشته های ورزشی همچون راگبی زمین تمرین ندارند و در رشته کریکت علاوه بر اینکه زمین تمرین حتی زمین خاکی نداریم ولی ورزشکاران در اوج توانایی در این رشته ها با کمترین امکانات لازم در کردستان قهرمان شدند.

وی اظهار کرد: استان البرز قهرمان خیز و فاقد استاندارد های لازم برای اماکن ورزشی و تمرینات است که رشته های تازه تاسیس هم در این میان ضربه بیشتری می خورند.

وی یادآور شد: یکی از پروژه های اختصاصی و سرمایه گذارها در رشته پیکل بال در چهارباغ در حال انجام است که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی گفت: با بهره برداری از این پروژه نخستین و بزرگترین باشگاه پیکل بال را در کشور خواهیم داشت.