شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: برای ساخت مجتمع بزرگ قرآنی استان ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تجلیل از قهرمانان قرآنی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با جذب و هزینه‌کرد این اعتبار در مدت ۲ سال زیرساخت‌های قرآنی استان متحول می‌شود.
وی با اشاره به زیرساخت‌های بسیار ضعیف قرآنی چهارمحال و بختیاری افزود: تقویت این زیرساخت‌ها از مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌ها در این استان است که تحقق آن به پیگیری‌های مستمر و جدی نیاز دارد.
نکونام تصریح کرد: البته زیرساخت‌های بخش‌های دیگر چهارمحال و بختیاری هم ضعیف و نسبت به استان همجوار نیز با کمبودهایی مواجه است و باید برای تقویت آن تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کرد.
وی با قدردانی از برخی دغدغه‌های فعالان قرآنی و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: دغدغه‌مندی مؤمنان نسبت به جامعه اجر مطلوبی نزد خداوند متعال دارد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) با همین دغدغه‌مندی ۱۳ سال برای فراهم کردن زمینه مهاجرت از مکه به مدینه تلاش کردند تا امروز اسلام به‌علت همین دغدغه‌ها به شرایط کنونی برسد.
وی با اشاره به لزوم فاصله از منفعل شدن و ضرورت مبارزه با دشمنان گفت: همچنان باید پُرنشاط بود و با روحیه خستگی‌ناپذیر به وظیفه قرآنی و انقلابی خود عمل کنیم.
نکونام به وجود برخی ناسپاسی‌ها، نامطلوب‌ها و نازیبایی‌ها در جامعه اشاره و تاکید کرد: آینده متعلق به انقلاب و جمهوری اسلامی است و در همین شرایط دستاوردهای علمی، انسانی و تربیت انقلاب اسلامی در دنیا مشخص است.
وی با اشاره به ایستادگی در برابر فشارهای استکبار جهانی افزود: توانمندی‌های انقلابی در جمهوری اسلامی بسیار قوی است اما امپراتوری استکباری رسانه در اختیار دشمن قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این دوره از مسابقه‌ها ۴۰۰ نفر از استان در رشته‌های مرتبط با قرآن کریم شرکت کردند.
حجت‌الاسلام حسن امیری تاکید کرد: از این تعداد ۳۵ نفر در مرحله استانی رتبه‌های نخست تا سوم را در ۱۲ رشته مرتبط با قرآن کریم به خود اختصاص دادند.
وی افزود: در مرحله کشوری ۲ نفر از چهارمحال و بختیاری در مرحله کشوری رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.
امیری یادآور شد: چهارمحال و بختیاری تنها یک درصد موقوفات کشور را دارد و جزو استان‌های ضعیف کشور در این حوزه بوده که فقط هشت موقوفه منفعتی از این استان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۸ رقبه منفعتی در شهرکرد، سه رقبه در بروجن، سه رقیه در لردگان، یک رقبه در فارسان و ۹ دارالقرآن در سطح استان وجود دارد.
وی با اشاره به ثبت سالانه ۵۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ وقف در حوزه قرآن از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌شمار می‌رود تا بتوان فعالیت‌های قرآنی را افزایش داد.
امیری تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ماهانه یک استاد قرآنی برجسته ملی به چهارمحال و بختیاری دعوت می‌شود تا استعدادهای قرآنی استان پرورش یابد.
به گزارش ایرنا، در این آئین تعدادی از فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.