سنندج- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: چهار هزار و ۶۱ فقره پرونده مربوط به تخلف در یک سال اخیر در بازار استان تشکیل شد.

بختیار خلیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون نظارت بر بازار به طور دقیق و با سرعت بیشتری انجام می شود، اظهار کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۵۰ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره کل از بازار استان انجام شد.

وی با بیان اینکه بشدت با افراد سوء استفاده گر و متخلف در بازار برخورد خواهد شد، اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها چهار هزار و ۶۱ فقره پرونده تشکیل و چهار هزار و ۶۷۶ مورد تخلف هم کشف و ضبط شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: ارزش پرونده‌های تشکیل شده ۶۷۱ میلیارد ریال است که به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

خلیقی یکی از رسالت‌های این سازمان را مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه خواند و گفت: در این راستا هم یک هزار و ۴۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی موجود در سطح بازار انجام شد.

وی ادامه داد: حاصل بازرسی های انجام شده کشف ۱۲۶ مورد تخلف است که در قالب ۱۲۶ پرونده به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سامانه تلفنی ۱۲۴ به طور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر هستند سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.