قزوین - ایرنا - نمایشگاه یلدای ایرانی در آستانه شب یلدا با هدف تامین مایحتاج عمومی و محصولات شب چله در قزوین افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی قروین برپا شده و تا هفتم دی ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

۱۱۵ مشارکت کننده از دوازده استان کشور در این نمایشگاه دارای غرفه هستند.

احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین در آیین راه اندازی این نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه احیای سنت دیرینه ایرانی و زنده نگاه داشتن آداب و رسوم ایرانیان در آخرین شب پاییز سال است.

وی افزود: یکصد و پانزده مشارکت کننده از استان های قزوین، زنجان، همدان- البرز، تهران، گیلان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان شمالی و اصفهان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
این مسوول، ارایه کالاهای مرتبط با آیین شب یلدا و محصولات زمستانه و مورد نیاز شهروندان، ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده، ایجاد فضاهای رقابتی به منظور افزایش تنوع انتخاب و دسترسی بهتر به کالاهای مورد نیاز را از جمله دیگر اهداف برپایی این رویداد اقتصادی برشمرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: در این نمایشگاه انواع مواد غذایی، خشکبار، آجیل، میوه، شیرینی، انار و هندوانه، مرکبات و انواع سوغات و تنقلات شب یلدا توسط مشارکت کنندگان عرضه شده است.
خورگامی یادآور شد: نمایشگاه یلدای ایرانی در مدت زمان برپایی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین جهت بازدید عموم و علاقه‌مندان دایر خواهد بود.