به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: هدف اصلی سند تحول، تربیت دانشآموز در تراز انقلاب با ویژگیهای برجسته اخلاقی، علمی، دارای شجاعت، خلاقیت و کارآفرینی است.
وی بیان کرد: برای تحقق این هدف مهم باید همه ارکان آموزش و پرورش شامل دانشآموز، معلم، خانواده، محتوای درسی و شیوه ارزشیابی در این راستا هدایت شده و نقش آفرینی کنند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش ادامه داد: در حالی که تاکید سند بر تربیت دانش آموز در همه ساحتها است اما کنکور فقط در یک بعد دانشآموز را ارزشیابی می کند که باید این موضوع مرتفع شود.
وی یادآور شد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین در وزارتخانه و استانها شکل گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی نمیتواند مسئولیت تربیت حدود ۱۵ میلیون دانشآموز را به خوبی انجام دهد و نیازمند مشارکت همه ذینفعان شامل دستگاههای اجرایی و گروه های جهادی هستیم.
محمودزاده تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا کرامت معلمان به عنوان عنصر اصلی اجرای سند تحول بنیادین، در جامعه تقویت شود.
وی با بیان اینکه آینده کشور در کلاسهای درس مهندسی میشود، عنوان کرد: باید زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری مدارس با مشارکت همه تامین شود.