معاون وزیر: مسیر توسعه شهر در بستر آموزش و پرورش رقم می‌خورد

تهران- بزرگ - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسیر توسعه شهر و جامعه در بستر آموزش و پرورش رقم می‌خورد اما این چرخه به علت موازی کاری ها در حوزه فرهنگی معیوب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین اجلاسیه مجمع روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس تهران، افزود: مسیر توسعه شهر معیوب است اما کار فرهنگی باید پیوسته، تدریجی و مستمر باشد. ‌

وی گفت: آموزش و پرورش یکی از اساسی ترین حق انسان‌ها برای رسیدن به سلامت روانی و انتقال معارف اسلامی و ارزش‌ها متناسب با آرمان‌های اسلامی است.

به گفته محمودزاده، بهترین نوع سرمایه گذاری در کشور نیروی انسانی است و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت و رشد این نیروی انسانی دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از مولفه های توسعه شهری، اقتصادی و اجتماعی مانند حقوق شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی در بستر همکاری بین نهادها و آموزش و پرورش رخ می‌دهد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مهمترین شاخصه جهان امروز رشد شهر نشینی است از این رو مسایل مربوط به آن ذهن همه مسوولان را درگیر کرده است.

وی اظهار کرد: شاکله طراحی و مهندسی آینده کشور کلاس، دانش آموز و معلم است پس اگر بدنبال پیشرفت کشور در تمام حوزه‌ها هستیم باید بدانیم نقش آموزش و پرورش مهم و جدی است بنابراین نیازمند این هستیم در مجموعه آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌های مشترکی داشته باشیم.

محمودزاده یادآور شد: ما در بستر آموزش و پرورش تصویب، تایید و اجرای سند تحول بنیادین را پس از سال‌ها توقف در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی در گرو شاخص‌های این سند تحول است و برای رسیدن به اهداف زندگی شهری و جلب مشارکت شهروندان در شهر نیازمند آموزش از سن کودکی و نوجوانی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha