اصفهان-ایرنا-سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: بدنبال مسمومیت با گاز منوکسیدکربن(co) در این استان یک نفر فوت کرد و پنج نفر مصدوم شدند.

عباس عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نخستین حادثه ۵۷ دقیقه بامداد امروز از "اصغرآباد" واقع در خمینی شهر گزارش شد که بدنبال نصب غیراستاندارد بخاری و نشت گاز co، چهار مرد و یک زن مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومان این حادثه با اعزام ۲ واحد امدادی ۱۱۵ به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر انتقال یافتند.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در روستای "رباط محمود" شهرستان گلپایگان نیز صبح امروز یک مرد ۵۰ ساله به دلیل استفاده از زغال برای گرم کردن اتاق دچار مسمومیت با co شد و فوت کرد.

بیش از ۱۹۵ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در هشت ماه نخست امسال در استان اصفهان انجام شده است.

در این مدت، ۱۹۲ مورد مسمومیت با مُنوکسیدکربن به ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد ۱۸۳ نفر با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان و یا توسط واحد های امدادی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین از این تعداد ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۰ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است. اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان همزمان پاسخگوی تماسهای مردمی ۱۶ شهرستان استان است.