به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران کشوری و استانی اظهار داشت: تقویت و گسترش فرهنگ پژوهش و پژوهشگری دانشبنیان در نظام تعلیم و تربیت یک اصل مهم است که باید به آن توجه کرد.
سید علیرضا موسوینژاد گفت: پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است که منجر به گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افقهای درخشان میشود.
وی افزود: پژوهش چون فرآیندی برای تولید و بستر مناسبی برای اشتغال و تولید است لذا در دنیای امروز به معنای تبدیل علم به ثروت به کار رفته و هر کشوری که این زیرساخت مهم را ایجاد کند به موفقیت میرسد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: دانشآموزان باید با مسالهسازی، ایدهپردازی، تحقیق و پژوهش در مباحث و مسائل مختلف، به راهحل مطلوب و دقیق برسند و مهارت لازم را پیدا کنند.
وی گفت: یکی از مهمترین ماموریتهای آموزش و پرورش نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در مدارس و تحول در روش تدریس معلمان است که با رویکرد اجرای آموزشهای پژوهشمحور و کاربردی در کلاس درس باید دنبال شود.
موسوینژاد تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در مسیر پژوهش اقدامات گستردهای انجام داده است که نتیجه آن را در رابطه با حضور دانشآموزان در المپیادهای علمی و پژوهشی در سطوح بالای ملی میبینیم.
وی گفت: امسال ۳۸ برگزیده پژوهش در حوزه دانشآموزی، معلمان و پژوهشسراها داشتهایم که حایز رتبههای استانی و کشوری شدهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: از این تعداد سه طرح دانشآموزی رتبه کشوری داشتهاند که در زمینه پژوهش داستان گویی، طراحی و ساخت دنیای نور و طرح تبدیل بیابانها به زمین کشاورزی حاصلخیز با استفاده از نانورس مایع است.
وی ادامه داد: ۲ نفر از معلمان خراسان جنوبی با طرحهای اقدامپژوهی برگزیده کشوری شدهاند و یک نفر هم از خراسان جنوبی در بخش پژوهشسرای برتر، رتبه کشوری کسب کرده است.
موسوینژاد گفت: پیش از این ۵۰ پژوهشگر برتر آموزش و پرورش در حوزه شهرستانی هم تجلیل شدند.