بوشهر - ایرنا - عملیات اجرایی ۲ خانه هلال با کمک خیران در شهرهای ریز و انارستان شهرستان جم استان بوشهر آغاز و یک خانه هلال در روستاهای تنگمان و جمال آباد این شهرستان نیز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این آیین گفت: برای احداث خانه هلال شهر ریز مادر شهید احمد عارفی ۴۰۰ متر زمین اهدا کرده است که قرار است در ۱۰۰ متر از این زمین خانه هلال در مدت ۹ ماه احداث شود.

احسان ایزدپناه در باره خانه هلال شهر انارستان افزود: این خانه هلال در زمینی به مساحت ۲۵۵ متر با زیربنای ۱۰۰ متر احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای احداث خانه هلال شهر انارستان نیز از سوی حاج محمد داغ باشی اهدا شده است.

ایزدپناه ادامه داد: برای احداث این خانه‌های هلال هر کدام ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی خیران کمک شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با افتتاح خانه هلال روستاهای تنگمان و جمال آباد شهرستان جم شمار خانه های هلال در این استان به ۱۵۵ مورد رسید.

وی با بیان اینکه خانه های هلال با کمک داوطلبانه مردم و خیران احداث می شود افزود: ایران کشوری حادثه خیز است به همین دلیل ارتقای سطح آمادگی و تاب آوری جامعه از طریق خانه های هلال ضروری است.

ایزدپناه یادآور شد: با تقویت خانه های هلال مشارکت اجتماعی بین اعضا توانمند و خیرین شکل می گیرد و با حضور آنها نیاز مستمندان برطرف می شود.

وی گفت: خانه هلال یک شعبه کوچک جمعیت هلال احمر است که با رویکرد ارائه و انتقال خدمات جمعیت به مناطق دوردست و بهره مندی مردم از این خدمات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه خانه‌های هلال از جمله ظرفیت‌هایی است که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت بسترسازی شود، عنوان کرد: در خانه‌های هلال می‌توان با آموزش، مردم مناطق مختلف شهری و روستایی را برای خود امدادی و ارایه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرد و از آنها کمک گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: شکل‌گیری خانه‌های هلال به عنوان یکی از مولفه‌های تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود و نقش جمعیت هلال احمر در ارتباط با شکل‌گیری این خانه‌ها تسهیل‌گری است و خدمات آن از سوی افراد بومی و ساکن هر منطقه به صورت داوطلبانه ارایه می‌شود.