مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی امروز تا فردا هوای این استان به نسبت آرام است و در تمامی مناطق استان از ابرناکی هوا کاسته می شود.

مرتضی اثمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت آرام از بعداز ظهر فردا شنبه با فعالیت و گسترش سامانه ناپایدار و بارشی در استان دگرگون خواهد شد و شاهد افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد و به تدریج بارش باران و برف در نواحی مستعد توام با رگبار، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی ادامه داد: بارشها در نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز استان از فردا بعد از ظهر پیش بینی می‌شود همچنین تشکیل مه و کاهش دید در بیشتر نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا صبح شنبه هوای سرد کماکان در استان ماندگار خواهد بود و حداکثر دمای هوای امروز مشهد هفت درجه بالای صفر و حداقل دمای امشب ۲ درجه زیر صفر است.

اثمری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان فریمان با ۹ درجه زیر صفر سردترین و شهرستان داورزن با ۱۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بوده و دمای کلانشهر مشهد نیز بین یک تا هفت درجه بالای صفر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین وزش باد از شهرستان سبزوار با ۴۳ کیلومتر در ساعت طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.