بجنورد- ایرنا-معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۵ بقعه متبرکه در این استان همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) میزبان سوگواره یاس نبوی است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مراسم سوگواری فاطمیه از امروز شنبه به مدت پنج شب در اماکن متبرکه استان برگزار می شود و بر این اساس ۱۰ نفر از مبلغان برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، شبهات دینی، بحث های روانشناسی کودک و دیگر موارد به امامزادگان شاخص استان اعزام شدند.

وی افزود: همچنین با تفاهم نامه ای که با اداره کل آموزش و پرورش منعقد شده است این مبلغان در مدارس متوسطه بجنورد و دیگر شهرستان ها برای پاسخگویی به مسائل شرعی حضور خواهند داشت.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در شب شهادت حضرت فاطمه(س) همایشی در قالب قهرمان یاس نبوی ویژه بانوان در بقاع متبرکه شاخص استان که در مجموع هشت بقه است برگزار می شود.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: اجرای این آیین با برگزاری سخنرانی در خصوص معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، قرائت قرآن کریم، تواشیح، قرائت زیارت نامه حضرت زهرا(س)، عزاداری، مداحی، مرثیه سرایی، خیمه های معرفت و اطعام عزاداران همراه است.

توزیع هزارو ۵۰۰ بسته یلدایی

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این نهاد به مناسبت شب یلدا هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان در حاشیه شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان بین نیازمندان توزیع کرد.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) نیز وعده غذای گرم بین عزاداران و نیازمندان توزیع می شود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.